Badalona i el 12-O, Rajoy i les altres notícies destacades del dia (11/10/2016)

Publicat el 11 d’octubre de 2016 a les 19:43

Dolors Sabater, amb l'equip de govern de Badalona. Foto: ACN

 

 

El govern de Badalona preveu desobeir i obrir l'Ajuntament el 12-O si la concentració és un èxit. "Demà l'Ajuntament de Badalona no podrà obrir, però els representants polítics dels grups municipals serem a les oficines". Amb aquestes paraules, Oriol Lladó, primer tinent d'alcalde i alcalde accidental de Badalona, ha anunciat que l'Ajuntament donarà compliment a la interlocutòria que obliga el consistori a fer festa el Dia de la Hispanitat, però que atendrà els ciutadans que vulguin personar-se a les portes de les dependències municipals. O almenys aquest és el discurs oficial. I és que, segons ha pogut saber NacióDigital, l'equip de govern ha pactat desobeir el jutge si la concentració que ha de tenir lloc aquest dimecres a dos quarts de nu del matí davant del consistori és un èxit i se sent amb prou suport ciutadà.

El TC notifica al Govern i al Parlament la nul·litat de les conclusions sobre el procés constituent. Dos secretaris judicials del Tribunal Superior de Justícia (TSJC) i de l'Audiència de Barcelona han notificat personalment i en nom del Tribunal Constitucional (TC) a la presidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell, i els membres de la mesa, la nul·litat de les conclusions sobre el Procés Constituent aprovades el 27 de juliol d'aquest any. Dos secretaris més s'han dirigit al Palau de la Generalitat per fer el mateix amb el president del Govern, Carles Puigdemont, i la resta de membres del consell executiu, segons ha informat el TSJC.

Rajoy situa la seva investidura a finals d'octubre. Mariano Rajoy esgotarà els terminis. Després de mantenir converses amb el líder del PP i president en funcions, la presidenta del Congrés, Ana Pastor, i el president de la gestora del PSOE, Javier Fernández, la casa del rei ha convocat una segona ronda amb els partits polítics per al 24 i 25 d'octubre.

Un exregidor reconeix haver rebut sobres amb 100.000 euros per a la campanya del PP. L'exregidor d'Hisenda de Pozuelo de Alarcón (Madrid) Roberto Fernández ha reconegut davant del tribunal de l'Audiència Nacional que el jutja pel cas Gürtel que en "tres o quatre" ocasions va rebre sobres amb diners en efectiu que van superar els 100.000 euros en total. Les quantitats estaven estaven dirigides a finançar la campanya electoral del Partit Popular (PP) del 2003 en aquesta localitat, en la qual es presentava com a candidat l'exalcalde popular Jesús Sepúlveda, un dels 37 acusats en el cas i exmarit de la que va ser ministra del govern de Mariano Rajoy, Ana Mato.

Catalunya capta el 31% de la inversió estrangera a l'Estat des del 2011. Des de poc abans que arrenqués el procés sobiranista, Catalunya ha captat el 31% de la inversió estrangera que ha arribat a l'Estat. Així ho constata un estudi elaborat per Catalonia Trade&Investment, l'àrea de captació d'inversions estrangeres de l'agència ACCIÓ, que depèn del departament d'Empresa i Coneixement. En total, el país ha rebut 14.532 milions d'euros des del 2011.