Com s'ha rebut la irrupció d'Uber? La visió de taxistes i «cotxes negres»

Dos conductors de taxi i una d'una VTC tradicional expliquen a NacióDigital la seva tasca i com els afecta el retorn dels vehicles de l'empresa nord-americana

La Laura Forés al volant d'una VTC tradicional, un sector previ a Uber.
La Laura Forés al volant d'una VTC tradicional, un sector previ a Uber. | Gerard Fageda
18 de març de 2018, 18:40
Actualitzat: 22 de març, 7:47h
La irrupció d'Uber a Barcelona ha encès el sector del taxi. Denuncia que ha de competir amb els cotxes de lloguer amb conductor (VTC) de la plataforma digital, que actuen com si fossin taxis, però amb tarifes més barates. Els taxistes tenen una regulació més forta, i una de les principals diferències amb Uber és que un cotxe de l'empresa no es pot demanar aturant-lo pel carrer, sinó que s'ha de fer a través de l'aplicació. Els taxistes asseguren que aquesta norma no sempre es compleix. De fet, controlar-ho és molt difícil perquè no duen cap logotip visible de la companyia.

Inicialment les llicències VTC –que encara funcionen- servien per cobrir la demanda de serveis de luxe no atesa pels taxistes. Són els denominats "cotxes negres" que omplen Barcelona cada any pel Mobile World Congress (MWC). A NacióDigital parlem amb una VTC tradicional de luxe, un taxista que s'ha incorporat al sector durant la crisi i un taxista precari d'origen pakistanès que fa un any que és assalariat per aprofundir més en com funcionen aquests serveis i com els afecta la tornada d'Uber.

Malgrat els intents per entrevistar també un conductor d'aquesta plataforma, la companyia ha denegat que un dels professionals que treballen per ella també participi en aquest reportatge.