Condemnen un menor a quatre anys d'internament per apedregar un noi gai a Sitges

El jove anava amb un major d'edat i junts van apedregar una altra persona perquè era homosexual | La víctima va quedar inconscient damunt de les vies del tren

Publicat el 09 de maig de 2017 a les 12:15
Un jove de Barcelona ha estat condemnat a quatre anys d'internament en un centre de menors i a tres anys més de llibertat vigilada per haver apedregat un noi gai a Sitges. Els fets es van produir la matinada de l'1 d'octubre i van acabar amb la víctima estesa, inconscient, damunt de les vies del tren. Segons la magistrada del jutjat de menors número 2 de Barcelona, el menor condemnat per un delicte de temptativa d'homicidi i robatori amb violència va perpetrar l'agressió homòfoba acompanyat d'un altre jove, en aquest cas, major d'edat. Ell està sent investigat pels mateixos càrrecs, però el seu judici encara està en fase d'instrucció.

Segons recull la sentència, la jutgessa considera provat que el jove condemnat i diversos amics van estar increpant un noi a la porta d'un local d'ambient homosexual del carrer Bonaire de Sitges mentre feien befa de la seva condició sexual. Hores més tard, ja de matinada, el grup es va tornar a creuar amb el noi a qui havien intimidat. Espantat, el jove va decidir dirigir-se ràpidament a l'estació de Renfe del municipi per agafar un tren i tornar cap a Barcelona.

Però segons el relat de la jutgessa, el menor ara condemnat i un amic major d'edat van increpar de nou el jove amb qui s'havien creuat hores abans pels volts de les cinc del matí, ja al costat de l'estació. Li van etzibar frases com "t'assaltarem", "dona'm la bossa" o "et llançarem pedres, maricón". La sentència també recull que el menor va accedir a les vies del tren per agafar pedres i llençar-les contra la víctima, mentre que l'altre individu l'assaltava per darrere amb una roca "de grans dimensions".

A punt de morir atropellat per un tren

El cop del roc va deixar la víctima estabornida. Els dos agressors ho van aprofitar per propinar-li puntades de peu i robar-li el telèfon mòbil, el carregador, la cartera i els diners i bitllets de tren que duia a l'interior. Afectat per la commoció, explica la jutgessa, la víctima va caure a la via del tren i els dos joves van fugir. Els agressors anaven amb un tercer noi que es va desvincular de la pallissa i va saltar a la via a socórrer la víctima. La sentència detalla que el noi va ser rescatat just un minut abans que un comboi passés per l'estació a gran velocitat.

La jutgessa recorda que, a conseqüència de la pallissa, la víctima va patir ferides de diversa consideració i va haver de ser ingressada a l'hospital. Entre les lesions, el jove va patir una hemorràgia cerebral interna que "li hagués pogut provocar la mort de forma immediata si no se li haguessin aplicat mesures terapèutiques precoces", assegura la magistrada. Finalment, la sentència també recorda que la pallissa ha deixat al jove tres cicatrius al cap.

El cas va arribar a judici a finals de març, quan el menor ara condemnat i la Fiscalia van arribar a un pacte. L'acusat va reconèixer els fets i va acceptar una condemna de quatre anys d'internament a un centre de menors en règim tancat, més tres anys de llibertat vigilada. El jove, que des del 6 d'octubre ja ha ingressat en un centre com a mesura cautelar, també haurà de pagar 10.537 euros en concepte de solidaritat a la víctima i a la seva família.

Continua la instrucció de l'altre agressor

Mentre el jutge ha dictat sentència pel menor involucrat en aquesta pallissa homòfoba, continua en marxa la instrucció de l'altre jove partícip dels fets, el qual és major d'edat. Fonts judicials han garantit que la investigació "està a punt de concloure". A finals del mes d'abril, l'Ajuntament de Sitges va aprovar personar-se com acusació popular en aquest cas, per tal de condemnar la "brutalitat" dels fets, segons va relatar a l'ACN l'alcalde Miquel Forns.