La conducció comporta una sèrie de riscos, motiu pel qual els cotxes han anat avançant i cada cop compten amb més sistemes de seguretat. Però abans que qualsevol vehicle es posi a disposició del mercat, tots han de passar una sèrie de proves exigents de seguretat per comprovar que realment poden sortir a la carretera.
En el cas europeu, el sistema es va unificar el 1997 amb la creació de les proves Euro NCAP de la mà del Programa Europeu d'Evaluació d'Automòbils. D'aquesta manera, es van establir uns criteris unitaris de seguretat i que estableix una classificació d'una a cinc estrelles segons el nivell de seguretat demostrat pel cotxe.
És en aquest sentit que en el 2024 hi ha hagut un cotxe que ha generat especial sorpresa per la baixa nota obtinguda. Per trobar-lo cal passar a les proves australianes ANCAP, que fan la mateixa funció que les europees. És en aquests tests on el Suzuki Swift ha obtingut una valoració d'una estrella sobre cinc, motiu pel qual és el que ofereix menys garanties de seguretat.
Quins són els principals problemes? Doncs que el cotxe no disposa d'airbag central, un element que és fonamental en accidents que impliquin una col·lisió lateral. A més, el sistema quedetecta vehicles i persones quan es fa marxa enrere tampoc està disponible en el Suzuki Swift. Això implica que el cotxe es pot vendre, perquè és segur, però que no compta amb els millors blindatges en cas d'un accident o qualsevol altre imprevist.