Així ho exigeix el nou reglament comunitari de seguretat per als vehicles que vol reduir la xifra de morts a les carreteres. L'objectiu és que el 2038 es puguin baixar fins a les 25.000 les persones que moren a la xarxa viària europea i a 140.000 els ferits greus en accidents de trànsit.
[intext1]
[despiece][h3]Totes les novetats[/h3][nointext]
- Caixa negra: l'aparell enregistrarà els últims 30 segons abans de l'accident a més d'uns segons després i permetrà saber exactament què ha passat. Estarà situat sota el seient del conductor i serà un microxip.
- Alerta de canvi involuntari de carril: podrà ser un so o una vibració que avisarà el conductor.
- Frenada d'emergència: el sistema vol evitar xocs per darrere quan hi ha una frenada sobtada o algú creua per davant i no permet reaccionar.
- Velocitat intel·ligent: l'assistent llegirà els senyals de velocitat de la carretera i adaptarà la velocitat del vehicle.
- Detector de cansament: el cotxe emetrà avisos al conductor si detecta moviments estranys del volant i evitar així que aquest s'adormi.
- Càmera al darrere: serà amb detecció de trànsit creuat, pensada especialment per quan se surt d'un aparcament.
- Alerta de cinturó: tots els seients del vehicle l'hauran d'incorporar, també els del darrere.
- Preinstal·lació d'un alcoholímetre: per ara no serà obligatori, però sí en un futur. S'haurà de bufar quan s'agafi el vehicle i, si surt positiu, el cotxe es bloquejarà i no permetrà la conducció.
Pel que fa a l'alcoholímetre, a l'estat espanyol des d'aquest dimecres és obligatori portar-lo totalment instal·lat als vehicles de transport de passatgers nous, com els autocars. Porta de nom Alcolock i el director de la DGT, Pere Navarro, ha descartat que s'estengui a la resta de vehicles.
[plantillavirals]