Nou cas de discriminació lingüística per part dels cossos policials espanyols al País Valencià. Diumenge a la nit a Vinaròs la Guàrdia Civil va aturar un vehicle en què viatjaven tres persones i va demanar-los la documentació. En respondre una d'elles en català, un dels policies li va respondre: "No t'entenc, parla en espanyol, que som a Espanya", segons El Periódico Mediterráneo.
La denunciant va continuar parlant en la seva llengua i una altra policia del control, en to més amable, va demanar-li que canviés l'idioma perquè l'agent estava "destinat de fora" i no l'entenia.
En passar el control de trànsit, l'afectada va acudir a la comissaria de la Policia Local de Vinaròs per denunciar el guàrdia civil que li va impedir parlar en català, a qui acusa d'abús de l'autoritat i discriminació lingüística.
[plantillacoronavirus]
Denuncien un guàrdia civil per discriminació lingüística: «Parla en espanyol, som a Espanya»
Una dona acusa un agent d'impedir-li parlar en català en un control de trànsit
- Guàrdia Civil
ARA A PORTADA
Publicat el
29 d’abril de 2021 a
les 18:43
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 92 anys en un incendi d'habitatge a Barcelona
-
Societat
Un entrenador del Vallès accepta dos anys de presó per demanar fotos sexuals a jugadores de 14 anys
-
Societat
Els deures que s'autoimposa el Port de Barcelona: guanyar «resiliència» davant les incerteses globals
-
Societat
Montblanc, el bressol de la llegenda de Sant Jordi
-
Societat
Adif restablirà la circulació de trens de mercaderies pel túnel de Rubí la setmana que ve
-
Societat
Logronyo-Barcelona en 45 minuts i per 20 euros: Vueling estrena la nova ruta
