El dilluns vinent 29 d'agost es restablirà el servei de la línia 2 de metro entre les estacions de la Pau i Badalona-Pompeu Fabra, un tram que estava suspès des del passat 1 d'agost per treballs de modernització de la infraestructura, correcció dels efectes de les filtracions de l'alt nivell freàtic i millora de 3,3 quilòmetres de via. Des de les 5 del matí de dilluns els trens tornaran a circular amb normalitat entre tots dos extrems de la línia, de Paral·lel a Badalona Pompeu Fabra i a la inversa, tal com estava previst. La suspensió del servei durant el mes d'agost ha permès executar obres de gran calat en diversos trams de la L2 situats entre les estacions de Verneda, a Sant Adrià de Besòs, i Pep Ventura, a Badalona. Durant aquest temps els usuaris afectats han pogut utilitzar com a alternativa un servei especial d'autobusos que connectava les estacions afectades.
L'obra de més envergadura dels últims anys
L'obra que ha realitzat TMB aquest estiu ha estat la de més envergadura dels últims anys i pràcticament completa la rehabilitació de tot el sector Besòs de la línia 2. En concret s'han renovat 3,3 quilòmetres de via simple i un aparell de via de Verneda. L'actuació ha inclòs el desballestament de la via existent, la demolició del formigó que constitueix la solera de la via, la instal·lació de nous carrils, fixacions i travesses, i el formigonat de la nova via. També s'han renovat 1,8 quilòmetres del drenatge del túnel. Els últims dies els treballs s'han centrat a restablir la senyalització i fer proves de funcionament en buit. Les obres han costat 4,3 milions d'euros.
Necessitats especials de manteniment
El tram de la línia 2 de metro entre la Pau i Pep Ventura, que fins al 2002 formava part de la línia 4, té unes necessitats especials de manteniment a causa de les característiques dels terrenys que travessa el túnel. El nivell freàtic de la zona, que inicialment ja va complicar la construcció del metro, amb els anys ha anat augmentat a tota la llera del riu Besòs i ha comportat també un augment de les filtracions. L'agressivitat d'aquestes filtracions provoca que el procés natural de desgast de la superestructura de via s'acceleri notablement. Per aquest motiu s'hi fa una vigilància especial de l'estat de la infraestructura i es planifiquen inversions de manera regular, per garantir en tot moment les condicions per a la circulació segura dels trens.
Dilluns es restableix el servei de la línia 2 de metro entre la Pau i Badalona-Pompeu Fabra
El tram estava suspès des de l'1 d'agost per treballs de modernització de la infraestructura i millora de 3,3 quilòmetres de via
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 27 d’agost de 2016 a les 16:43
Et pot interessar
-
Societat Tanquen un restaurant de Sant Adrià de Besòs per un brot de salmonel·la que afecta una vintena de persones
-
Societat El temps d'aquest dilluns 9 de juny: matí amb ambient assolellat i tarda amb algun núvol
-
Societat Quin impacte tindria per als avions grans allargar la pista del Prat? Una dada oculta treu el cap
-
Societat Un apicultor utilitza les seves abelles per atacar una patrulla de Mossos
-
Societat A partir d'avui et trucaran menys i podràs identificar les trucades comercials
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa