L'activista Neus Català, supervivent dels camps de concentració nazi morta aquest dissabte als 103 anys, se celebrarà aquest dimarts a Móra la Nova (Ribera d'Ebre) amb un doble acte públic i privat, a partir de les 12 del migdia.
En primer lloc, un comiat al qual hi assistiran el president de la Generalitat, Quim Torra i altres autoritats, en el qual s'espera que s'hi congreguin centenars de persones. Els preparatius, que ja han començat, preveuen una cerimònia emotiva, amb intervencions de familiars, amics, historiadors, i representants institucionals. A més, la part musical la posarà la cantant i amiga de la família, Marina Rossell.
Després d'aquest funeral més obert, la família celebrarà una altra part més íntima i privada, on cap mitjà podrà accedir per voler que sigui un acte en la més estricta intimitat. adéu.
El Tanatori de Móra d'Ebre (Tarragona) ha acollit la capella ardent de Català des d'aquest diumenge, per la qual han desfilat un bon nombre d'autoritats, entre els quals el president del Parlament, Roger Torrent; i el vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès.
"Hem de ser lleials al testimoni de Neus Català lluitant pels valors i principis que defensava", ha declarat Torrent, en la seva visita. Aragonès, per la seva banda, ha reivindicat la figura de Neus Català com a referent de la lluita contra l'oblit del feixisme.
Doble comiat a Neus Català, icona de la lluita contra el feixisme
El president Quim Torra i altres autoritats assistiran a l'acte públic de comiat, mentre que la família celebrarà posteriorment una cerimònia privada
ARA A PORTADA
Publicat el
15 d’abril de 2019 a
les 19:57
Et pot interessar
-
Societat
Un ferit en l'incendi d'una barraca entre Sant Fost de Campsentelles i la Llagosta
-
Societat
Tres trens per hora i sentit a l'R1 per un robatori de cable entre Clot i Arc de Triomf
-
Societat
«L'actual crisi ferroviària quedarà curta d'aquí a uns anys»
-
Societat
Parlon justifica l'augment de pressupost d'Interior per la inseguretat i les emergències meteorològiques
-
Societat
«Per Sant Medir repartirem 26 tones de caramels tous, vegans i sense gluten»
-
Societat
Un any de presó per a un mosso que es va quedar el mòbil i els auriculars d'un home mort al carrer
