Els Mossos d'Esquadra han conclòs que les causes directes de l'accident d'autocar a Freginals, al Montsià, van ser el cansament i la son del conductor. Segons avança El Periódico, així ho constata l'informe policial on es detalla la investigació duta a terme des que va tenir lloc el sinistre, el passat 20 de març.
Al minut anterior a l'accident, l'autobús va passar de 100 quilòmetres hora a 74 i després va tornar a 100 sense cap justificació, d'acord amb les explicacions dels Mossos. A més, també s'han detectat 77 desacceleracions superiors o iguals a dos quilòmetres per hora. Deu minuts abans de l'accident aquestes variacions són més clares. "És com si el conductor hagués anat fent petits cops de cap perquè s'adormia", expliquen fonts de la investigació a El Periódico.
L'atestat també recull la declaració de diversos testimonis que apunten l'estat de somnolència del conductor durant el viatge. L'informe concreta que primer l'autocar va sortir de l'autopista pel costat dret de forma suau, va recórrer uns metres i va fer un canvi de direcció cap a l'esquerra per tornar a la carretera. Quan ja tornava a ser al carril de circulació i veient que el vehicle es dirigia a la mitjana, el conductor va fer una maniobra brusca i va ser llavors quan va perdre el control de l'autobús.
El cansament del conductor, causa de l'accident d'autocar de Freginals
Societat
Diversos testimonis assenyalen que l'home s'adormia durant el viatge, segons un informe policial al qual ha tingut accés "El Periódico"
ARA A PORTADA
-
Societat Espanya tanca la frontera amb el Marroc després d'una entrada en massa que provoca 18 morts a Ceuta Marc Orts i Cussó
-
Internacional Trump anuncia un acord per al «desarmament total» de Hamàs i la retirada de l'exèrcit d'Israel de Gaza Europa Press
-
Societat Educació va mantenir un criteri alt d'exclusió d'alumnes que hauria millorat el resultat de PISA Gerard Mira
-
Societat La síndica també colla Educació pel fiasco de les PISA amb una actuació d'ofici Gerard Mira
-
Publicat el
16 de juliol de 2016 a
les 16:31
Et pot interessar
-
Societat
Brussel·les ofereix suport a Espanya per controlar la frontera de Ceuta
-
Societat
El govern espanyol envia l'exèrcit per regular el retorn de migrants a Ceuta
-
Societat
Agència Espanyola de Protecció de l'Infiltrat
-
Societat
Agencia Española de Protección del Infiltrado
-
Societat
Espanya mobilitza l'exèrcit després d'acordar amb el Marroc el retorn dels migrants que han entrat en tromba a Ceuta
-
Societat
Trànsit vol incorporar la IA per detectar infraccions al volant
