El cas Ràdio Sabadell segueix obrint ferides a la ciutat, i el recent acomiadament del tècnic i persona més veterana a l’emissora municipal, Manolo Guerrero, ha estat un nou impuls a les divergències que provoca la manera com s’està gestionant la situació laboral i personal. El PSC acusa l’executiu d’actuar de manera autoritària, mentre que EUiA, força integrada al govern, demana explicacions. La Crida per Sabadell, també sòcia de govern, manté la seva postura de preocupació.
Aquest dissabte la plataforma Ràdio Sabadell Diu Prou feia pública que s’havia fet efectiu ja de manera oficial l’acomiadament de Manolo Guerrero, tècnic de l’emissora i la persona més veterana que hi treballava. La decisió, que es va conèixer ara fa unes setmanes, va tensar la situació entre la plantilla, on la majoria dels treballadors es van constituir en plataforma i van denunciar la mala maror que es respirava.
Ara, l’acomiadament de Guerrero ha tornat a posar sobre la taula aquesta mala relació entre l’emissora i l’Ajuntament. El PSC, a l’oposició, s’ha pronunciat al respecte en un comunicat, acusant l’executiu de ser autoritari. Segons la força, en la Junta de Govern Local d’aquest dilluns s’ha demanat a l’alcalde, Juli Fernàndez, si les reunions celebrades en els darrers dies amb els treballadors de l’emissora han tingut finalitats negociadores o d’apropament: “”La resposta ha estat que les dues reunions que s’han produït no han tingut un objectiu negociador o d’acostament de posicions, sinò que han tingut com a unica finalitat la de fer saber als treballadors les decisions ja presses pel govern”, assenyalen en el comunicat.
Per aquest motiu, els socialistes denuncien que s’està maltractant els treballadors de l’emissora i retreuen a l’alcalde la seva actitud. “Denunciem la complicitat de Juli Fernàndez per permetre que es produeixin aquests fets, la qual cosa demostra novament la seva manca d’autoritat sobre la resta de membres del govern”, assenyalen.
De la mateixa manera, denuncien “el caciquisme i el revengisme del regidor Miquel Soler (Guanyem Sabadell), responsable polític que utilitza una ràdio municipal per venjar antigues querelles personals i que permetrà que s’utilitzin diners públics per acomiadar improcedentment un treballador amb un full de serveis impecable”, afegeix.
El govern no es pronuncia
De manera oficial, el govern municipal ha declinat fer qualsevol tipus de valoració al respecte del darrer episodi que afecta l’emissora municipal, però sí que s’han aixecat veus contràries en el si de les forces que l’integren. És el cas d’EUiA, que forma part del govern a través del regidor Eduard Navarro, integrant de les llistes d’Unitat pel Canvi.
“EUiA rebutgem l’acomiadament d’un tècnic de Ràdio Sabadell”, apunta la força en un comunicat distribuït a través de la xarxa, en què qualifiquen aquest rebuig de “ferm”. La formació considera que cal escoltar amb atenció les reivindicacions del col·lectiu de treballadors integrats dintre de la plataforma. “L’acomiadament d’aquest treballador és un pas en la direcció contraria, fem una crida als responsables polítics a deixar sense efecte aquesta mesura i al conjunt de la societat sabadellenca a mostrar la seva solidaritat amb tota la plantilla de Ràdio Sabadell”, afegeixen.
La Crida per Sabadell, pel seu cantó, ja es va pronunciar fa unes setmanes, quan es van fer públiques les intencions del govern de prescindir de Guerrero. En aquell moment, la formació va mostrar la seva “preocupació”, i va assegurar que es comprometia a analitzar la situació en profunditat per abordar el conflicte obert. Fonts consultades aquest mateix dilluns mantenien aquest posicionament.
El cas Ràdio Sabadell encén el PSC i crea diferències al govern municipal
El PSC acusa directament l’executiu local de ser “autoritari” | EUiA demana explicacions i la Crida manté la seva posició de preocupació
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 16 de gener de 2017 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat Mor el conductor d'una furgoneta a Martorell, en una sortida de via a l'AP-7
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó