El Govern ha obert un expedient sancionador al rector de la parròquia de la Immaculada Concepció de l'Hospitalet de Llobregat, Custodio Ballester, que diumenge passat va qualificar l'homosexualitat de "pecat gravíssim" en una missa. Segons ha pogut saber NacióDigital de fonts del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, l'executiu considera que les paraules de Ballester podrien vulnerar la llei contra l'homofòbia que el Parlament va aprovar el 2014.
Al sermó davant dels feligresos, el rector va referir-se a les persones gais i lesbianes arran de la festa de l'orgull LGTBI que la setmana passada es va celebrar a Madrid. Ballester va assegurar que "amb els homosexuals mostrant les seves vergonyes per tot arreu la gent encara acabarà pensant que això és normal i està bé, però resulta que no". La conselleria de Dolors Bassa creu que aquestes paraules podrien ser sancionables i per això ha decidit investigar-les a través d'un expedient, tal i com contempla la llei 11/2014.
Les veus consultades per aquest diari expliquen que el Departament de moment estudiarà si la via administrativa té recorregut en coordinació amb la fiscalia de delictes d'odi de Barcelona. "Amb el procediment intentem veure si ha pogut infringir la llei contra l'homofòbia", assenyalen les fonts de la conselleria. Ara bé, els precedents no conviden a l'optimisme. Treball i Afers Socials ja va obrir un expedient a l'Arquebisbat de Barcelona pel cas de la xerrada homòfoba d'un gai que defensava la castedat. Llavors, però, el Departament va haver de tancar el procediment sense aplicar cap sanció.
Les entitats havien demanat una resposta "contundent"
L'obertura de l'expedient sancionador arriba poques hores després que les entitats del col·lectiu LGTBI, com l'Observatori contra l'Homofòbia, demanessin al Govern que actués "amb contundència" contra Ballester per les seves declaracions. El president de la institució, Eugeni Rodríguez, creu que les paraules del capellà són un reflex del "discurs de l'odi que criminalitza i estigmatitza l'homosexualitat". També ha avisat el Govern que, si l'expedient no acaba en sanció, "la ràbia i la frustració del col·lectiu continuaran creixent".
L'endemà que es fessin públiques les declaracions del religiós, l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, ja va qualificar les paraules d'"intolerables". L'ajuntament d'aquest municipi de l'àrea metropolitana ha demanat una rectificació pública a Ballester i ha reclamat formalment a l'Arquebisbat de Barcelona que el rellevi del seu càrrec com a rector de la parròquia de la Immaculada Concepció i el traslladi fora de la ciutat.
El Govern obre un expedient al rector ultra de l'Hospitalet
Societat
Custodio Ballester va assegurar en una missa diumenge que ser homosexual és un "pecat gravíssim" | El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies vol determinar si les paraules del rector de la parròquia de la Immaculada Concepció poden ser sancionables
ARA A PORTADA
-
Política ERC pressiona pel finançament mentre Sánchez busca el desllorigador de Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
-
Societat Totes les víctimes que s'han cobrat les proves PISA a la conselleria d'Educació Gerard Mira
-
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
Publicat el
30 de juny de 2017 a
les 13:21
Et pot interessar
-
Societat
El cuiner Ferran Adrià i la directora del Sincrotró ALBA Caterina Biscari, Medalles d'Or de la Generalitat
-
Societat
Un pèrit extern revisarà els edificis afectats del Putxet per determinar les indemnitzacions
-
Societat
Retards de 15 minuts a l’R1 per una incidència entre el Clot i Badalona
-
Societat
Cinc anys sense peatges: menys accidents i més trànsit a l'AP-7
-
Societat
Extingit l’incendi forestal de Collserola que ha cremat més de 50 hectàrees
-
Societat
Una alt càrrec de l'Ajuntament de Barcelona, nova número dos de Niubó
