El Gremi de Restauració de Barcelona rebutja la decisió que ha pres aquest divendres el govern espanyol de prohibir fumar en espais a l'aire lliure com les terrasses. A través d'un comunicat, l'associació critica que es tracta d'una mesura "sense base científica" i demana que "no es dificulti encara més" la supervivència de bars i restaurants.
Pel director del gremi, Roger Pallarols, "sembla que l'administració vulgui aprofitar la situació d'excepcionalitat per eludir un debat que no respon a una demanda de la societat". "Ara mateix ens preocupa el futur dels petits negocis, als quals la motxilla de deutes els resulta cada cop més insuportable", afegeix. En aquest sentit, el gremi assegura que recorrerà a la mesura davant la justícia.
Per l'associació de restaurants, "no s'observa relació directa entre el consum de tabac i el nombre de contagis" i, per tant, "es tracta d'una mesura que previsiblement no tindrà cap tipus d'incidència positiva en la gestió de la pandèmia". Segons el gremi, les terrasses ja compleixen amb les mesures de prevenció fixades i, per tant, argumenta que "es podria continuar fumant". "L'únic que s'aconseguirà és marejar la gent i multiplicar la inseguretat de restauradors i clients", destaca Pallarols.
En relació amb l'avançament del tancament de bars i restaurants -a partir de les dotze de la nit no es podran acceptar nous clients i a partir de la una de la matinada s'haurà de tancar-, el gremi considera que es tracta d'una mesura "absurda". "No s'entén que el ministre Illa insisteixi a escurçar l'horari de funcionament de la restauració després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagi dictaminat que avançar o endarrerir l'hora de tancament no comporta una major o menor transmissió del virus", subratlla. És per això que l'associació anuncia que demanarà mesures cautelars contra la resolució que dicti la Generalitat si inclou l'esmentada restricció horària.
Crítiques a la Generalitat
La prohibició de fumar a l'aire lliure neix d'un acord entre totes les comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat, tot i que hi havia alguns territoris com Galícia o les Illes Canàries que ja l'estaven aplicant. Aquest mateix dijous, el secretari de l'Agència de Salut Pública de Catalunya, Josep Maria Argimon, ja va mostrar-se ahir partidari de la mesura. En aquest sentit, el gremi manifesta que es mostra "perplex" davant "l'aparent lleugeresa amb què el Govern anuncia restriccions que complicarien encara més la reactivació de la restauració".
Per altra banda, l'agrupació de restaurants critica la "confusió" que es genera amb cada nova mesura i carrega contra les actuacions que ha dut a terme el Govern. "Des que la Generalitat ha assumit el comandament sanitari, la situació ha empitjorat; durant molts dies, restauradors i clients han estat desorientats", apunta.
Finalment, el gremi demana a l'administració catalana que doni explicacions sobre què passarà amb la restricció de l'aforament a l'interior dels locals. "Bars i restaurants no poden funcionar a mig gas", alerta Pallarols.
[noticiadiari]2/206957[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207051[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
El Gremi de Restauració creu que la prohibició de fumar a l'aire lliure no té «base científica»
Societat
Demana "no dificultar encara més" la supervivència dels locals i assegura que recorrerà judicialment a la mesura
- Dues noies fumant en una terrassa de Barcelona -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Societat Tres preguntes estancades a Ceuta, vint dies després de l'esclat de la crisi migratòria David Cobo
-
Societat Interior eleva fins als 2.168 els menors migrants a Ceuta després de la crisi migratòria ACN
-
Boscos Josep Antoni Mur, inspector en cap dels Agents Rurals: «Augmentar penes pels incendis intencionats no tindria cap efecte» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
Publicat el
14 d’agost de 2020 a
les 15:44
Et pot interessar
-
Societat
Crit d'alerta d'una actriu catalana per retards del sistema de dependència: «És cosa de vida o mort»
-
Societat
El Consell General del Poder Judicial demana reforços a Ceuta per l’impacte «extraordinari» de la crisi migratòria
-
Societat
Fal·lera a edificis de Barcelona per prohibir-hi els pisos turístics: l'Ajuntament augmenta els ajuts previstos
-
Societat
Els treballadors en vaga a l'aeroport del Prat no afluixen: «No és un caprici»
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats nou anys després
-
Societat
Mor Ernest Sena, exdirector de l’Institut Català de Finances
