El jutjat d'Instrucció 13 de Barcelona, que investiga els preparatius del referèndum, ha inclòs ara també el delegat de la Generalitat a Suïssa, Manuel Manonelles, entre els processats a la causa. Manonelles va ser citat el 24 de juliol i es va acollir al seu dret a no declarar davant del jutge, que l'investia per presumpta malversació de fons públics, prevaricació i desobediència en relació a l'1-O.
La magistrada Alejandra Gil investiga el delegat a Suïssa per un expedient de contractació subscrit el 31 de maig de 2017 amb The Hague Center mitjançant aquesta delegació per tal de pagar suposades despeses d'observadors internacionals l'1-O.
La jutja també ha processat pels mateixos delictes el director general de Mitjans de Comunicació, Ignasi Genovès, i la directora de Serveis de la Conselleria de Polítiques Digitals, Teresa Prohias, que van ser citats a declarar el 23 d'octubre. En el el seu cas, els indicis estan relacionats amb la tramitació d'expedients de contractació vinculats als anuncis de l'1-O.
La titular del 13 va descartar la petició de la Fiscalia de processar per presumpta organització criminal la trentena d'investigats a la causa, entre ells el secretari de Comunicació de la Generalitat, Antoni molons; la presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach; els directors de TV3 i Catalunya Ràdio, Vicent Sanchis i Saül Gordillo; el director corporatiu de la CCMA, Martí Patxot; i excàrrecs de Diplocat.
El jutjat 13 processa també el delegat del Govern a Suïssa
Societat
La magistrada l'investiga per presumpta malversació, prevaricació i desobediència per l'1-O
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
28 de novembre de 2019 a
les 20:09
Et pot interessar
-
Societat
Mor l'advocat Joan Piqué Vidal als 93 anys
-
Societat
El PP porta a la Fiscalia l’esvoranc del Putxet per investigar les «possibles responsabilitats penals»
-
Societat
Els sindicats de l'habitatge mobilitzen Barcelona per preparar la vaga general de l'11-N
-
Societat
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
