El jutjat d'Instrucció 13 de Barcelona, que investiga els preparatius del referèndum, ha inclòs ara també el delegat de la Generalitat a Suïssa, Manuel Manonelles, entre els processats a la causa. Manonelles va ser citat el 24 de juliol i es va acollir al seu dret a no declarar davant del jutge, que l'investia per presumpta malversació de fons públics, prevaricació i desobediència en relació a l'1-O.
La magistrada Alejandra Gil investiga el delegat a Suïssa per un expedient de contractació subscrit el 31 de maig de 2017 amb The Hague Center mitjançant aquesta delegació per tal de pagar suposades despeses d'observadors internacionals l'1-O.
La jutja també ha processat pels mateixos delictes el director general de Mitjans de Comunicació, Ignasi Genovès, i la directora de Serveis de la Conselleria de Polítiques Digitals, Teresa Prohias, que van ser citats a declarar el 23 d'octubre. En el el seu cas, els indicis estan relacionats amb la tramitació d'expedients de contractació vinculats als anuncis de l'1-O.
La titular del 13 va descartar la petició de la Fiscalia de processar per presumpta organització criminal la trentena d'investigats a la causa, entre ells el secretari de Comunicació de la Generalitat, Antoni molons; la presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach; els directors de TV3 i Catalunya Ràdio, Vicent Sanchis i Saül Gordillo; el director corporatiu de la CCMA, Martí Patxot; i excàrrecs de Diplocat.
El jutjat 13 processa també el delegat del Govern a Suïssa
La magistrada l'investiga per presumpta malversació, prevaricació i desobediència per l'1-O
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de novembre de 2019 a les 20:09
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 19 de setembre: jornada assolellada amb un canvi de temps a la vista
-
Societat Una nova jornada de protestes sacseja Barcelona davant l'agreujament de l'ocupació israeliana a Palestina
-
Societat Canvi de plans a la Casa de la Premsa: ara s'hi projecta un centre de recerca d'arts escèniques
-
Societat Un miler de voluntaris ajudaran a aprendre català dins d'un projecte d'Òmnium
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 20 i 21 de setembre
-
Societat L'enginyer Luis Ubalde dirigirà l'oficina per coordinar les obres de Rodalies