​El Port de Barcelona impulsa el primer autobús autònom de la ciutat

Tindrà un recorregut d'1,9 km i interaccionarà amb tot tipus de vehicles, des de camions pesants a bicicletes

Presentació de l'autobús autònom del port
Presentació de l'autobús autònom del port | Port de Barcelona
NacióDigital
27 de maig de 2022, 12:39
Actualitzat: 12:39h
El Port de Barcelona acollirà la primera prova pilot d’un autobús autònom a la ciutat. Damià Calvet, president del port; Mercè Rius, directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, i Sebastiaan van Herk, Partner at Bax & Company, van presentar un servei que iniciarà el període de prova el proper 30 de maig i durant quatre setmanes en vials oberts al públic dins del territori portuari.

El projecte pilot ha estat implementat i serà operat per l’empresa Pendel Mobility, spinoff de Bax & Company, en col·laboració estreta amb els responsables d'Innovació del Port de Barcelona, i ha comptat amb la companyia francesa EasyMile com a proveïdora de tecnologia

La ruta, que té una llargada d'1,9 km entre l’aparcament situat al moll Sant Bertran i el World Trade Center Barcelona, passa per una àrea freqüentada per tot tipus de vehicles que inclou, a més de les dues parades, quatre semàfors i dues rotondes i interseccions sense prioritat. A diferència d'altres pilots, aquest recorregut permet la interacció amb altres tipus de transport, des de camions pesats fins als vianants i ciclistes, oferint un entorn realista en el qual testar aquest tipus de vehicle.

Encara que l’autobús funciona de manera autònoma, un operador de seguretat estarà sempre present a bord durant la prova pilot per interaccionar amb els passatgers i prendre el control en cas d'emergència.
 

El Port de Barcelona estrena autobús autònom. Foto: Port de Barcelona


El president del Port de Barcelona ha manifestat que “la prova pilot s’emmarca en el Pla d’Innovació del Port, que preveu que la infraestructura esdevingui el sandbox, el camp de proves, per a projectes que incorporin solucions disruptives als reptes que planteja l’ecosistema logístic-portuari. El cas de l’autobús autònom és especialment rellevant per a nosaltres perquè connecta un dels sis àmbits d’actuació del model Smart Port -la mobilitat de persones i mercaderies- amb un projecte tecnològic de mobilitat elèctrica i autònoma”.
Arxivat a