Les formacions de Roses del PSC, Junts i Gent del Poble han arribat a un acord ferm aquest diumenge al migdia per governar plegats la pròxima legislatura. El pacte inclou partir-se l'alcaldia entre les dues formacions més votades: el PSC ho farà els tres primers anys de mandat i Junts hi governarà el darrer.
El portaveu de Gent del Poble, Fèlix Llorens, ha explicat que han escollit pactar amb el PSC (en comptes de amb ERC, amb qui van governar l'última legislatura) perquè consideren que és "el que millor reflecteix el resultat electoral". Els socialistes van aconseguir quatre regidors com Esquerra, però 120 vots menys que els republicans. Llorens diu que "el pacte està molt avançat", però que "falta tancar serrells".
En les eleccions del 28 de maig, ERC i PSC van aconseguir quatre regidors cadascun. Junts es va quedar amb tres (un menys que al 2019); Lliures x Roses, amb dos, Gent del Poble, dos més i el PP i Vox en van aconseguir un cadascun. La majoria absoluta a la localitat se situa en els nous regidors (el consistori en té disset en total), que són els que aconsegueixen amb aquest pacte les tres formacions que governaran Roses en tripartit els pròxims quatre anys.
[plantillavirals]
El PSC de Roses desbanca ERC i firma un tripartit amb Junts i Gent del Poble per governar
Els socialistes es quedaran l'alcaldia els tres primers anys d'aquesta legislatura i la formació postconvergent el darrer
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juny de 2023 a
les 17:24
Et pot interessar
-
Societat
El jove mexicà que s'examinarà del B1 de català: «No soc cap geni dels idiomes, només ho he intentat»
-
Societat
Rescaten tres joves que feien pàdel surf a la platja de Malgrat de Mar
-
Societat
El director de la presó de Puig de les Basses renuncia al càrrec després de tres suïcids de presos
-
Societat
«Contra el feixisme, sindicalisme»: milers de treballadors reclamen «pau, sostre i salari» a Barcelona per l'1-M
-
Societat
Més de 20 quilòmetres de cues a l'AP-7 en la segona fase de l'operació sortida del pont de maig
-
Societat
Fermín López explica com va aprendre català: «L'intento parlar amb els companys del Barça»
