El telèfon d'emergències 112 ha rebut 1.915 trucades des de diumenge al migdia a causa del fort temporal de vent que ha afectat bona part de Catalunya, un episodi que va obligar les autoritats a activar la fase d'alerta del pla Procicat per fortes ventades. Aquesta tarda s'ha desactivat aquesta fase per la millora general de la situació, tot i que Protecció Civil manté el pla en prealerta encara fins demà al matí restringit al Pirineu i a les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre.
A partir del migdia, i segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), el vent fort ha anat afluixant a tot el territori de forma generalitzada excepte a les comarques de Tarragona, l'Empordà i el Pirineu. De matinada i fins demà al matí, la zona afectada pel fort vent es limitarà bàsicament a la zona del litoral de Tarragona i Terres de l'Ebre.
L'episodi de fort vent del cap de setmana i d'avui dilluns ha estat especialment intens a les comarques de Tarragona i Barcelona, amb nombroses incidències en el territori i també greus danys personals a dues persones a les quals els va caure un arbre a Salou, i dues persones més ferides per la caiguda d'un pal a la T-11 a Reus.
El telèfon d'emergències 112 de Catalunya ha rebut fins a les 17.00h 1.915 trucades que han generat 1.330 incidències. La majoria d'aquestes han estat per caiguda d'arbres o branques a la calçada, incidències de trànsit, danys en mobiliari urbà, caiguda de tendals o cobertes i risc estructural.
El 60% de les trucades s'han traslladat a Bombers de la Generalitat i a Bombers de Barcelona, i el 38,7% de les trucades s'han traslladat a Mossos d'Esquadra i Policies Locals (incidències de trànsit i afectacions a les calçades).
Les comarques més afectades
Per comarques, les localitzacions més afectades han estat: Tarragonès (318 trucades), Baix Llobregat (299 trucades), Baix Penedès (232 trucades), Baix Camp (213 trucades), Barcelonès (200 trucades), Vallès Occidental (126 trucades) Segrià (92); Alt Penedès (73); Garraf (67) i Baix Ebre (37). Per municipis, el telèfon 112 ha rebut: 207 trucades des de Tarragona, 154 des de Barcelona, 133 des de Reus, 98 des del Vendrell, 77 des de Lleida, 74 des de Calafell, 68 des de Terrassa, 57 des de Sant Boi de Llobregat, 49 des de Gavà i 43 des de Cambrils.
Els Bombers de la Generalitat han atès 1.121 avisos relacionats amb l'episodi de vent des que va començar ahir a les 08.00h i fins avui a les 18.00h. Des de les 12.00h d'aquest migdia se n'han rebut 108. La majoria de serveis han tingut lloc a la regió de Tarragona (433) i a la Regió Metropolitana Sud (355).
El Servei Català de trànsit informa que es manté vent moderat a l'AP-2 entre Lleida i el Vendrell, i a l'AP-7 entre Salou i Vilafranca del Penedès.
El telèfon 112 d'emergències rep 1.915 trucades a causa del vent
Protecció Civil desactiva l'alerta del pla Procicat per la millora de la situació meteorològica
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
Publicat el 06 de febrer de 2017 a les 20:38
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 31 d'octubre de 2025: boires i cel enteranyinat
-
Societat
Mor un home en caure d'una alçada de 14 metres mentre treballava en el sostre d'una empresa de Viladecans
-
Societat
Condemnen a presó el tuitaire que volia «perseguir» la família que va demanar més castellà a l'escola de Canet
-
Societat
Un congrés internacional i una exposició commemoraran el centenari de la mort de Gaudí
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 a Catalunya
-
Societat
Les entitats mantenen el pols contra la prefectura de Via Laietana i convoquen una manifestació pel 23-N
