Els gossos podran passejar deslligats durant algunes hores al dia en zones concretes de Barcelona. L'Ajuntament està preparant un decret d'alcaldia per delimitar fins a un centenar d'espais de la ciutat, anomenats zones d'ús compartit, on els veïns de tots els barris podran dur els gossos solts. Així ho ha anunciat aquest divendres la tinenta d'alcaldia Laia Bonet durant el ple del mes de novembre.
Segons ha indicat, el decret arribarà "properament" i delimitarà espais, carrers o places per portar els gossos deslligats unes hores concretes. En queden exempts els gossos potencialment perillosos, que no es poden passejar sense lligar. Seran 900.000 metres quadrats per a l'esbarjo dels animals de companyia que permetran que la pràctica totalitat de famílies -el 95%, segons Bonet- amb gossos tinguin un espai on dur-lo a menys de 10 minuts de casa.
La mesura anunciada al ple arriba amb retard. Tal com ha recordat el regidor de Junts Jordi Martí, la implantació d'aquestes zones d'ús compartit a la capital catalana estava prevista des del 2014 amb l'Ordenança de protecció, tinença i venda d'animals. "Esperem que el proper govern tingui més valentia per tirar-ho endavant", ha denunciat Martí. La mesura, que ha rebut el suport de Junts i Ciutadans, més enllà dels dos socis de govern, ha estat criticada per l'oposició, que s'ha abstingut en la votació. Des d'ERC, el regidor Jordi Coronas ha lamentat que crearà "problemes de convivència" entre els veïns.
Amb els canvis a l'ordenança aprovats aquest divendres pel plenari s'elimina la creació d'un carnet cívic per als propietaris de gossos perquè els puguin portar deslligats en les zones que es delimitaran. De fet, el consistori ja ho havia descartat al juliol per la complexitat administrativa que suposa.
Els gossos podran passejar deslligats unes hores al dia per zones de Barcelona
El govern municipal assegura que el 95% de famílies amb animal de companyia tindran un d'aquests espais a menys de 10 minuts de casa
ARA A PORTADA
-
Jordi Pujol, el llegat (i V): Madrid, font de poder i de disputes Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«A diferència de Pujol, Duran hauria estat encantat de ser ministre amb Aznar» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
-
Jordi Pujol, el llegat (IV): què és el pujolisme i com es va construir? Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«El pujolisme és el període més fèrtil de construcció d'estructures d'estat» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 25 de novembre de 2022 a les 13:47
Et pot interessar
-
Societat
Els Reixos, la soca, la colcada... les variants dialectals, també per Nadal
-
Societat
Els Mossos activen el pla Nadal: més presència policial en eixos comercials i prevenció d'estafes virtuals
-
Societat
Neix l'Oficina Virtual: els ciutadans ja poden fer alguns tràmits de la Generalitat per videotrucada
-
Societat
Què opina la gent dels llums de Nadal del carrer Aragó?
-
Societat
La pèrdua d'habitatge protegit a Barcelona: quines zones quedaran més malparades els pròxims anys?
-
Societat
Fira de Santa Llúcia a Barcelona 2025: horaris i com arribar-hi
