Els veïns reclamen a la Vall d'Hebron que solucioni el «col·lapse» a les urgències

La Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona s'afegeix a la protesta dels treballadors que denuncien la saturació dels serveis | La direcció de l'hospital reitera que no hi ha cap col·lapse i reivindica la seva capacitat de gestió

Publicat el 21 de desembre de 2016 a les 12:00
Un centenar de veïns s’ha concentrat avui davant de l’Hospital de la Vall Hebron per denunciar el “col·lapse” de les urgències als grans hospitals de Barcelona i per donar suport als treballadors que fa setmanes que ho denuncien. La forta afluència d’ingressos d’aquest dilluns se suma als pics de la setmana anterior, en ple pont, quan els serveis dels hospitals es van veure sobrepassats, sobretot el de la Vall d'Hebron, tot i que els treballadors de l'Hospital del Mar també ho alertaven.

“El que no pot ser és que la gent s’hi hagi d'esperar tant de temps i enmig del passadís. Això no ho volem de cap manera!”, ha etzivat a NacióDigital la portaveu de sanitat de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), Marcel·la Güell. Segons els concentrats, els hospitals estan fent tots els esforços per abordar la situació, però les mesures no estan arribant al problema de fons. “La situació és difícil perquè patim molts anys de retallades”, resumeix Güell.

Denuncien, a més, que l’administració només està abordant el problema amb petites reformes, com l’obertura d’unes noves urgències a l’Hospital del Mar, però que no garanteixen una solució “a llarg termini”. La FAVB fa tot just un mes va entregar una carta al conseller de Salut, Toni Comín, per reclamar-li que presentés mesures concretes per apaivagar la situació. Alhora, la conselleria té previst presentar un pla integral per a les urgències, tal com va explicar el director del CatSalut, David Elvira.

Fonts oficials de l’Hospital de la Vall d’Hebron reiteren que aquestes darreres setmanes no s’ha patit cap col·lapse a les urgències, sinó més aviat “una forta afluència” que fa que els temps d’espera siguin més llargs. A primera hora del matí, expliquen, només hi havia 37 pacients pendents de trasllat a planta, alta o derivació. Recorden, a més, que tenen prou capacitat de gestió i que, per fer front al pic de malalts, han engegat un seguit de mesures, com ara la derivació a d’altres centres sociosanitaris o a d’altres plantes el recinte. Tot i així, els treballadors de les urgències segueixen denunciant des de les seves xarxes socials una situació de col·lapse amb informes diaris del nombre de pacients pendents de llit.