.jpg)
Granollers commemorà des d'aquest divendres i fins el dimecres 12 de juny el 75è aniversari del bombardeig. El dimarts 31 de maig de 1938, cinc avions italians Savoia S-79 van llançar sobre Granollers 60 bombes i 750 quilos de metralla. Era d'hora, les 9 i 5 del matí, un moment de bullici i moviment, d'entrar a l'escola o a la feina, d'anar a comprar i sortir de casa.
Només va ser un minut, però aquest minut ja s'ha fet etern en la història de la ciutat, del país i de la Guerra Civil que va assolar l'Estat espanyol entre el 1936 i el 1939. L'acte va durar només 60 segons, però les conseqüències van ser terribles: 224 morts, centenars de ferits i el centre de la ciutat en runes.
La ferida va ser dolorosa, cruel i de difícil cicatrització. El 31 de maig ja s'ha convertit en un dia que Granollers no ha oblidat i no oblidarà mai, tal com demostren tot el seguit d'actes que commemoren els 75 anys d'aquell atac cruel i tràgic. Any a any, la ciutat recorda les víctimes i tornar a dir ben fort un "mai més!" que ressona en el batec de tots els actes que es programen.
Un seguit d'actes que, com manifesta l'Ajuntament de Granollers, serveixen "per no oblidar els qui van patir aquell bombardeig i per recordar que ara mateix, en algun indret del món, hi ha persones amagades dins de refugis, per protegir-se de les bombes llançades sobre les ciutats".
Més informació a NacioGranollers.cat