Jubilacions forçoses, ocupació juvenil i lluita contra el canvi climàtic: noves lleis de Sánchez

El president espanyol avança la presentació d’una llei de formació professional i una altra contra el canvi climàtic

Publicat el 12 de novembre de 2018 a les 21:53
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dilluns un paquet de reformes que formarà part del que anomena "l’agenda del canvi" i que inclou, entre altres, una reducció a tres del nombre de contractes, l’eliminació de la majoria de les bonificacions a la contractació, l’impuls de jubilacions forçoses per edat, i un pla d’ocupació per a joves.

També dues noves lleis: una per a la formació professional i una altra contra el canvi climàtic. Sánchez ha apuntat que tot plegat s’hauria de desplegar gràcies a l’aprovació dels nous pressupostos, però ha advertit que si no disposa de prou suports tirarà endavant igualment les mesures mitjançant modificacions pressupostàries.
 
El president espanyol destaca que la seva "agenda del canvi" inclou cinc eixos. El primer, la formació professional, les polítiques d’ocupació i contra la desocupació de llarga durada. En segon lloc, la transformació del mercat de treball i la reindistrialització del país. El tercer sobre el finançament de l’estat del benestar. El quart la transició ecològica. I el cinquè la reforma de la Constitució per "reforçar el pacte constitucional" per "ampliar drets, reconèixer llibertats i noves realitats, i cohesionar de manera molt més intensa la nostra unitat territorial".

Segons el president espanyol, "en les pròximes setmanes" el seu executiu ja presentarà mesures per a la millora del mercat laboral, la lluita contra la precarietat i la dualitat. Passen per recuper el valor de la negociació col·lectiva, les jubilacions forçoses per edat i establir el registre obligatori de les hores de treball per "acabar amb els abusos i sobreexplotació i la resolució de discrepàncies". 

A més suposen "una simplificació dràstica del nombre de contractes per deixar només els contractes indefinit, temporal i de formació". També es reduiran les deduccions i bonificacions a la contractació per deixar-les només “per als col·lectius més necessitats”.

Pla d’ocupació juvenil abans de cap d’any

En aquest marc, Sánchez ha anunciat l’aprovació abans de cap d’any d’un pla d’ocupació per a la gent jove" que posarà l’èmfasi "en les competències digitals i en llengua estrangera" a mes d’incentivar el retorn dels joves que van marxar a l’estranger. També presentarà "pròximament" una llei de formació professional.

Més supervisió 

En l’àmbit institucional plantejarà mesures vinculades amb el sector financer” que reforçaran els mecanismes de supervisió creant l’Autoritat Nacional d’Estabilitat Financera, així com l’Autoritat per a la Protecció del Client Financer. 

Llei de canvi climàtic

Per últim, pretén presentar abans de cap d’any "una llei de canvi climàtic" per "complir amb els acords de París i els compromisos en energia a l’any 2030". Serà una llei que "impulsarà les energies renovables i facilitarà l’autoconsum".