En un any, moren 800.000 persones a causa de la contaminació, el que es tradueix com el doble del que es creia fins ara. A més, aquesta xifra determina que moren més persones per pol·lució que per tabac, segons una investigació de l’Institut Max-Plank i de la Universitat mèdica de Magúncia, a Alemanya. L'any 2015 van morir 8, 8 milions de persones degut a la pol·lució.
Segons l'estudi en qüestió, les taxes de mortalitat relacionades amb la contaminació són més altes als països de l'Europa de l'est com Bulgària, Croàcia, Romania i Ucraïna. En aquests, la pol·lució és similar a la resta d'Europa, però segons els científics, l'alta mortalitat s'explica per una atenció mèdica menys avançada.
Aquests resultats són fruit d'una investigació feta en base a 16 països, dels quals els científics han analitzat els nivells de concentració de partícules a cada zona en relació amb la mortalitat. Una altra de les conclusions de l'estudi és que la contaminació redueix l'esperança de vida més de dos anys. Els investigadors demanen als governs dels països analitzats i a les agències internacionals que impulsin polítiques per tal de reduir la pol·lució de l'aire, així com revisar la legislació sobre la qualitat d'aquest i que es redueixin els límits actuals de la Unió Europea perquè coincideixin amb les directrius de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).
Ara a portada
-
Societat Més romana que espanyola: l'Església catalana, davant del Vaticà post-Francesc Pep Martí i Vallverdú
-
Internacional «Vladímir, para!»: Trump exigeix a Putin que signi ja un acord de pau després de l'atac rus a Kíiv Redacció
-
-
-
Política Un altre triple salt mortal de Sánchez: fer de la necessitat virtut amb la despesa militar Tania Tapia Díaz
Publicat el 12 de març de 2019 a les 20:05
Et pot interessar
-
Societat El taxista agredit per un motorista a Barcelona va morir per un cop de cap contra el terra
-
Societat Una mestra interina reclama 65.000 euros per no haver-se pogut estabilitzar després de 18 anys
-
Societat Troben part d'un vaixell de fa cinc segles en unes obres a Barcelona
-
Societat UGT reclama que es prohibeixin les bonificacions de les multes per accident laboral mortal