La Crida per Lleida-CUP ha demanat a l’Ajuntament de Lleida elaborar un "codi no sexista" d’obligat compliment pels contractes amb les empreses de promoció, fires i actes promocionals. La formació vol evitar així casos com la inauguració de Lleida Ocasió, per la què Fira de Lleida va difondre la fotografia de regidors del ple municipal al costat de dues dones sostenint la cinta.
Per la Crida, es tracta d’una imatge "estereotipada i discriminatòria del cos de les dones en un acte de caràcter municipal i públic". A més, lamenta la "posició de desigualtat" entre les dues treballadores i els electes, majoritàriament homes.
Així, la Crida defensa la necessitat d’un codi no sexista per a la promoció de fires a través del Decàleg de l’Observatori de les Dones als Mitjans de Comunicació, que obliga "evitar l’ús del cos femení com a objecte de reclam".
La Crida, contra l'«ús discriminatori» de les dones en les inauguracions de les fires a Lleida
La formació demana a La Paeria que elabori un "codi no sexista" per acabar amb les imatges estereotipades
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de febrer de 2017 a les 11:41
Et pot interessar
-
Societat Àngels Esteller deixa l'acta de regidora del PP a Barcelona per centrar-se al Parlament
-
Societat El temps del cap de setmana del 28 i 29 de juny: comença l'onada de calor
-
Societat Un infant ferit en esfondrar-se part del sostre d'una guarderia a Barcelona
-
Societat Totes les banderes LGTBIQ+ i el que signifiquen: les coneixes?
-
Societat La majoria de la societat prioritza la igualtat econòmica per sobre de la llibertat financera
-
Societat Fre a l'arribada de les pistoles Taser a Barcelona: el PSC i el PP es queden sols