La Generalitat aposta per la prevenció per evitar «conflictes» amb el català a les universitats
La consellera Gemma Geis apunta que el Departament està treballant en programes d'acollida per als estudiants de fora de Catalunya
- Estudiants durant la selectivitat d'aquest any -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de novembre de 2021 a les 15:01
Posar fi als "conflictes" amb el català a les universitats del país. La consellera d'Universitats, Gemma Geis, ha assegurat aquest matí que la Generalitat està treballant en programes d'acollida per als estudiants que provinguin de fora de Catalunya i, d'aquesta manera, poder-se "prevenir situacions de conflicte" amb la llengua catalana.
Així ho ha apuntat durant l'acte del 40è aniversari d'Arrels. Geis considera que cal enfortir el català i la seva presència a les universitats a través d'una "mirada oberta". A partir d'un estudi de diagnosi lingüística a tots els centres universitaris del país, "tindrem una fotografia clara per poder començar a teixir aliances per poder fer polítiques que permetin evitar aquestes situacions de vulneració de drets lingüístics", ha explicat. "Hem d'anar molt més enllà i no només actuar de forma defensiva sinó també amb polítiques d'acció", ha afegit.
En aquest sentit, el Departament ja està treballant en programes d'acollida per poder prevenir aquestes "situacions de conflicte" amb l'objectiu que els plans en qüestió es facin des dels països d'origen dels estudiants i abans que arribin a les universitats catalanes.
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
