La Guàrdia Urbana de Barcelona incorporarà properament 260 nous agents. Provenen de la 95a promoció del cos de policia, que van superar les oposicions convocades al passat juny. Més del 40% dels nous policies, 105, són dones.
La immensa majoria de les noves incorporacions han començat aquesta setmana dos cursos de l'Escola de Policia. Aviat també s'incorporaran en pràctiques a les diferents unitats del cos barceloní acompanyats d'altres agents amb experiència. Un cop superat un any de servei, seran nomenats agents del cos com a funcionaris de carrera.
Enguany, es convocaran també 150 noves places, xifra que permetrà superar els 3.500 agents al cos, la més elevada de la història.
Aquesta setmana també s'ha anunciat que Interior reservarà un 40% de noves places de Mossos, Bombers i Agents Rurals per a dones. Tots tres cossos encara estan molt masculinitzats.
La Guàrdia Urbana de Barcelona incorporarà 260 nous agents, un 40% dones
El cos convocarà 150 noves places aquest any, superant així la xifra rècord de 3.500 agents

- Un agent de la Guàrdia Urbana de Barcelona. -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de gener de 2022 a les 11:01
Et pot interessar
-
Societat Una catalana guanya un premi de la NASA de 3 milions d'euros i no el pot cobrar per no ser americana
-
Societat El Govern decreta un dia de dol oficial per les dues víctimes de l'incendi de la Segarra
-
Societat El temps d'aquest dijous 3 de juliol: els ruixats s'estenen com a preludi del cap de setmana
-
Societat Pompeu Fabra, el gegant
-
Societat Cala Giverola, l’escenari de Hollywood català
-
Societat Barcelona unifica les mesures contra la calor per als serveis de neteja: en alerta a partir dels 34 graus