La PAH veu «inoperància» política davant els 10.500 desnonaments a Catalunya

Entre juliol i setembre s'han produït 2.531 desnonaments, el 64% dels quals, deguts a impagaments de lloguer

Publicat el 10 de desembre de 2018 a les 17:16
La Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) ha lamentat aquest dilluns que "a l'Estat espanyol se segueix vulnerant el dret a l'habitatge per la inoperància dels partits polítics, que en lloc de vetllar per les ciutadanes ho fan pels interessos econòmics". L'entitat ha posat com a prova del seu argument els 10.508 desnonaments que s'han produït a Catalunya des de gener d'aquest any.

En un comunicat, coincidint amb el 70 aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans, l'entitat ha citat dades del tercer trimestre del 2018 del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), que recullen que entre juliol i setembre s'han produït a Catalunya 2.531 desnonaments, el 64% deguts a impagaments de lloguer.

"És urgent prendre mesures, hi ha vides en joc, literalment. Exigim al Govern de Pedro Sánchez que no segueixi legislant com els anteriors governs i que sigui valent", ha afirmat la PAH. Així mateix, ha reclamat una moratòria dels desnonaments de famílies vulnerables, reformar la Llei d'Arrendaments Urbans per donar més estabilitat al lloguer -en la línia del que ja ha anunciat l'executiu de Sánchez- i generar un parc social amb habitatges buits dels bancs i "fons voltors", a més de garantir l'accés a l'aigua, llum i gas.

També ha demanat protegir "els més febles dels contractes hipotecaris", i ha indicat que les PAH de tot l'Estat sortiran al carrer en les pròximes setmanes per assenyalar els responsables que cada dia hi hagi desnonaments.