La pedra que va caure a la C-17 al Vallès Oriental provenia d'unes obres privades

L'incident no és fruit d'una esllavissada de la muntanya | Els Mossos d'Esquadra estan investigant el cas, que podria derivar en possibles negligències per part dels autors

Publicat el 27 d’abril de 2017 a les 08:11

La pedra, després de caure a la via. Foto: Plataforma Stop Accidents C-17

La pedra que va caure ahir a la C-17, a l'alçada del túnels del Figaró (l Vallès Oriental), era un bloc de formigó i provenia d'unes obres privades en una masia situada al costat de la carretera, segons han confirmat a NacióDigital fonts dels Mossos d'Esquadra i del Departament de Territori i Sostenibilitat. Per tant, no es tracta d'una esllavissada de la muntanya, tal com s'havia publicat en un primer moment. Els Mossos d'Esquadra estan investigant el cas, que es podria derivar en possibles negligències per part dels autors. De moment, faran un informe que lliuraran a Carreteres perquè prengui les mesures adequades.

La pedra, de grans dimensions (un metre un metre i mig més o menys), va caure des de dalt del turó molt a prop dels túnels del Figaró en sentit nord i va quedar al bell mig de la calçada. No va causar cap accident, però almenys un camió va haver d'esquivar per no xocar-hi. 

Mossos, Bombers i personal de manteniment de la carretera van retirar el roc després de tallar el carril esquerre i el van deixar al voral a l’espera de ser retirat definitivament. Tot plegat va provocar retencions a la carretera durant unes dues hores.

Molt a prop d'aquest punt, a Tagamanent, l'esllavissada d'una pedra va causar una víctima mortal.
 

La pedra, després de caure a la via. Foto: Plataforma Stop Accidents C-17