L'Institut Català de les Dones (ICD) ha emès un comunicat aquest dilluns pel que fa a la consulta sobre la consulta per permetre o no fer topless a les piscines d'estiu de l'Ametlla del Vallès. La presidenta de l'Institut, Núria Balada, ha criticat que no es permeti a les dones fer el que vulguin: "Prohibir a les dones el topless a la piscina impedeix fer efectiu el dret a la igualtat i la no discriminació per raó de sexe amb els drets i principis establerts per la Llei 17/2015 d’igualtat efectiva de dones i homes, que obliga a tots els poders públics de Catalunya".
Per a la presidenta de l’ICD “les normes de qualsevol tipus han d’estar orientades en el sentit que les dones puguin gaudir de manera efectiva dels drets i llibertats en tots els moments i àmbits de la vida”.
Balada ha afirmat que “les dones tenen dret a viure el seu cos com determinin elles mateixes i lliures de violències simbòliques i imposicions. El fet que existeixin prohibicions d’aquests tipus evidencia que el cos de les dones encara està subjecte a la cultura patriarcal”.
El consistori va explicar que va demanar assessorament a l'Observatori sobre la Igualtat de Gènre de l'ICD , que va respondre "que la consulta s’ha de fer a les dones usuàries de la piscina", i que finalment van decidir ampliar-la a les dones de més de 16 anys empadronades al municipi. Balada ha precisat que l'observatori "va fer una consideració tècnica sobre participació ciutadana sense entrar en el fons de l’assumpte, però en cap cas va fer una petició al municipi de dur a terme una consulta". "L'observatori és un òrgan col·legiat que treballa amb dades i estadístiques i en la recerca, i que no ha pres en cap cas una decisió sobre aquest assumpte i tampoc té potestat per fer-ho", ha afegit.
Finalment, ha avançat que "des de l’ICD s’impulsarà l’elaboració d’unes directrius per tal que les normes municipals no vulnerin el principi d’igualtat i de no discriminació per raó de sexe".
La presidenta de l'Institut Català de les Dones defensa que es pugui fer topless a l'Ametlla
Societat
Núria Balada diu que "les dones tenen dret a viure el seu cos com determinin elles mateixes i lliures de violències simbòliques i imposicions"
ARA A PORTADA
-
Societat Un nou incendi crema al Parc de Collserola i obliga a confinar dos barris Pau Espí Solé | Gerard Mira
-
Boscos Jordi Vendrell, director de la Fundació Pau Costa: «Hem passat d'incendis molt diferents a focs més semblants: grans i d'alta intensitat» Arnau Urgell i Vidal | Carlos Albaladejo
-
Successos Moren una jove de 18 anys i la seva mare ferides en els aiguats de Roda de Berà de dissabte Antonio Ramos Llauradó
-
Societat El Govern al·lega «criteris tècnics» per no haver enviat un Es-Alert en les últimes tempestes Oriol March
Publicat el
28 de maig de 2018 a
les 20:56
Et pot interessar
-
Societat
Detenen un home quan intentava robar al despatx d’una regidora de Badalona
-
Societat
Barcelona afina el futur de L'Escocesa entre la «innovació gastronòmica» i l'habitatge per a persones discapacitades
-
Societat
La DGT posa deures als motoristes: autoprotecció i noves normes aquest octubre
-
Societat
La ronda de Dalt reobre el carril tallat entre les sortides cinc i sis
-
Societat
Detingut a Barcelona per cremar més de 100 contenidors a Sarrià-Sant Gervasi
-
Societat
Protecció Civil reclama cos propi: «S'han d'acabar les excuses»
