L'ampliació dels serveis mínims millora el servei en el segon dia de vaga al metro

La situació més complicada s'ha produït a la línia 1 on també s'ha registrat una avaria | TMB demanava ampliar els serveis mínims fins al 80% | Els sindicats parlen de "sabotatge institucional"

Redacció
24 de febrer de 2016, 08:44
Actualitzat: 11:12h
El metro de Barcelona torna a la vaga aquest dimecres, en la segona jornada d'aturades convocades en el marc del Mobile World Congress. Ho ha fet amb uns serveis mínims ampliats que el Govern va dictar amb un 65% en hores punta i un 45% durant la resta del dia. Mentre TMB reclamava augmentar-los fins al 80%, el comitè de vaga considera que la decisió és un "sabotatge institucional".

Tot i aquest augment i malgrat que durant el matí que la circulació ha millorat, a partir de les vuit el col·lapse en algunes línies del suburbà sí que ha estat notori. A l'L1, una de les més utilitzades pels congressistes, els serveis mínims no han aconseguit cobrir la quantitat de passatgers i han deixat desenes i desenes de persones a les andanes. Més enllà, en aquesta mateixa línia vermella, una incidència tècnica ha provocat encara més retards. TMB ha informat de l'avaria, que "pot afectar temporalment la regulació de trens a la línia". Abans circulava un comboi cada vuit minuts, ara els panells informatius no estimen cap temps concret. Concretament, de 6.30 a les 9.30 i de 16.00 a les 20.00 circularan el 65% dels trens,  en comptes del 50% com van ser dilluns i es tenia previst. A la resta d'hores seran del 45%, en comptes del 30%. De moment, l'ampliació està millorant el servei i no s'està produint tampoc cap gran col·lapse viari com dilluns.

Ampliació per qüestions de mobilitat i contaminació

Precisament, aquest dimarts el Govern va indicar que podria ampliar aquests serveis mínims en funció dels informes de mobilitat. En aquest cas, afirmaven que es podrien alterar en cas que les parts implicades ho demanessin o que respongués a criteris de seguretat i mobilitat, com ha estat el cas. A banda, s'ha tingut en compte l'activació del protocol per la contaminació atmosfèrica a l’àrea de Barcelona.

El passat dilluns, i com a conseqüència de la vaga, els usuaris habituals del metro van fer servir majoritàriament altres transports públics i privats de superfície. Això, va provocar en diferents punts de la ciutat de Barcelona una situació de congestió que no permetia garantir les mínimes condicions de seguretat d’evacuació de les persones en cas d’emergència.

Per la seva part, el comitè de vaga d'autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que han convocat parades aquest dimarts i dijous, ha demanat la dimissió de part de la direcció de l'empresa, en la mateixa línia que ha fet el comitè d'empresa del metro. Concretament, han demanat que dimiteixi el conseller delegat de TMB, Enric Cañas; el director, Jaume Tintoré, i la directora de l'Àrea de persones d'Autobusos, Ana Monferrer, per "negar-se a negociar". 
Arxivat a