Les adopcions d'infants de la Xina ha caigut de les 141 del 2009 a les 19 de l'any passat, segons ha fet públic el Departament de Benestar i Família. Una tendència que coincideix amb el descens generalitzat del nombre d'adopcions internacionals que es detecta des del començament de la crisi econòmica, el 2008 se'n van fer 826 i el 2014 se'n van registrar 180. La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, ha participat aquest dissabte a la celebració de l'Any Nou Xinès que ha organitzat l'Associació de Famílies Adoptants a la Xina (AFAC) a Barcelona, des d'on ha destacat la tasca "indispensable" d'aquesta entitat que assessora i orienta pares i mares que volen adoptar.
Munté ha subratllat la importància d'associacions com l'AFAC en la seva tasca d'acompanyament, assessorament i orientació. "Feu més curta l'espera a les famílies sol·licitants que es troben en procés d'adopció, sou una eina que fa més fàcil i entenedor el llarg procés burocràtic, les normes i els requisits que cal tenir en compte", ha reflexionat en veu alta la consellera.
Neus Munté ha recordat que el nombre d'adopcions que facilita la República Popular de la Xina ha disminuït significativament en els últims anys. Una tendència que coincideix amb el descens generalitzat del nombre d'adopcions internacionals que es detecta des del començament de l'actual crisi econòmica.
La consellera ha explicat que aquest nou escenari respon a múltiples raons i n'ha destacat "el canvi de criteri que han protagonitzat en els darrers temps molts dels principals països emissors, que estan prioritzant les adopcions nacionals i abocant més recursos cap a la infància en situació de desprotecció". Tot plegat ha provocat que l'AFAC s'hagi orientat, cada vegada més, a la col·laboració i la cooperació amb la Xina, especialment amb els seus orfenats.
Al mateix temps, la consellera de Benestar Social i Família ha afegit que l'AFAC permet "aprofundir en els nombrosos vincles socials, culturals, familiars i econòmics que uneixen Catalunya amb el gegant asiàtic". En aquest sentit, ha concretat que "les persones amb nacionalitat xinesa són ja el tercer col·lectiu més nombrós d'estrangers resident a Catalunya, prop de 52.000 persones que viuen sobretot a Barcelona i rodalies".
Les adopcions de nens xinesos cauen en picat en cinc anys
Passen de les 141 del 2009 a les 19 del 2014
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de febrer de 2015 a les 20:48
Et pot interessar
-
Societat
Troben un home mort en una sauna de Barcelona
-
Societat
Mor una persona en un incendi en un habitatge a l’Hospitalet de Llobregat
-
Societat
El xandall Nike amb què Maduro va ser capturat es converteix en un èxit de vendes als Estats Units
-
Societat
Interrompuda la circulació a l'R4 entre Fabra i Puig a Barcelona i Montcada per una avaria en la senyalització
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 7 de gener: es mantenen les alertes per fred i neu
-
Societat
Mor un home sense llar en un pàrquing a Badalona durant l'onada de fred
