L'extrema dreta amenaça els periodistes en l'acte del 12-O a Montjuïc

El nom del fotoperiodista Jordi Borràs pronunciat pel líder de Democracia Nacional encén el públic, que ha increpat la premsa | Els informadors s'han hagut de refugiar rere el cordó policial dels Mossos d'Esquadra

Publicat el 12 d’octubre de 2016 a les 16:08
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=To4rmZ9KNns&feature=youtu.be[/youtube]
Quan el líder de Democracia Nacional, Manuel Canduela, ha enfilat la part final del seu discurs de l'acte ultra del 12-O, ha aparegut el nom del fotoperiodista Jordi Borràs. Canduela ha demanat un aplaudiment per al vicepresident del seu partit d'extrema dreta, Pedro Chaparro, per a qui la Fiscalia demana cinc anys de presó per l'atac al centre Blanquerna i cinc anys més "per demanar un capón" per a Borràs el 12 d'Octubre passat des de la mateixa plaça Sant Jordi de Montjuïc, on cada Dia de la Hispanitat la simbologia d'ultradreta i feixista surt a passejar.

En aquest precís instant, el públic, que proferia insults cap al fotoperiodista, ha dirigit la seva mirada a la premsa que estava cobrint l'acte. "No tenim res en contra dels periodistes", anava dient Canduela mentre un grapat de d'individus amb el polo del seu partit s'ha acostat per darrera a un parell de periodistes i els han increpat i fet fotografies de la cara.

A un d'ells, l'han confós amb Jordi Borràs fins que un dels caps de files de Democracia Nacional s'ha acostat cap allà i ha intentat desfer el malentès. Ja era massa tard i també havien reconegut el germà del fotoperiodista –Enric Borràs, periodista del diari Ara-. I mentre Canduela acabava el seu discurs d'atacs al "separatsime" i consignes racistes s'han viscut moments de tensió amb insults i amenaces cap a la premsa –a un dels professionals li han llençat una cerversa-. Finalment, els periodistes que estaven cobrint l'acte –entre els quals un redactor i un fotògraf de NacióDigital- s'han refugiat rere el cordó policial dels Mossos d'Esquadra i han abandonat la zona.

Així ho han explicat a Twitter els periodistes afectats: El diputat del PDCE, Francesc Homs, ha estat un dels primers en mostrar la seva solidaritat: La Directa, per la seva banda, ha publicat un vídeo amb tota l'escena.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ECVKcN63Vak[/youtube]