L'Institut Català de la Salut ha convocat 340 llocs de treball, després de 5 anys de no fer-ho i cobrir les vacants de forma interina, i més de 10.000 persones ja s'hi ha inscrit. Aquestes places es reparteixen en 44 per a metges de família, 8 per a pediatres, 11 per a llevadores, 55 més per a auxiliars administratius i 21 per a zeladors. Pel col·lectiu d'infermeria, n'hi ha 136 per a infermeria i 65 per a auxiliars i, tal com estipula el pacte de la Mesa Sectorial de Negociació de la sanitat, aquestes places s'oferiran en una única convocatòria específica, que podrà incloure places d'hospital i d'atenció primària.
Precisament des del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB), l'Associació d'Infermeria Familiar i Comunitària (AIFiCC) i l'Associació d'Infermeria Comunitària (AEC) han demanat a la gerència de l'ICS perquè no s'ha fet aquesta diferenciació i també el fet que no compti l'experiència laboral de la infermera per cadascun dels àmbits. Des dels col·legis i associacions d'infermers es considera ''incomprensible'' que tingui la mateixa puntuació un màster o postgrau que acreditar l'especialitat en infermeria familiar i comunitària per a opositar per una plaça a l'àmbit d'atenció primària. Consideren que haver assolit l'especialitat comporta un alt grau de capacitació amb relació a l'objecte específic del procés selectiu que ha posat en marxa l'administració.
En la trobada, s'ha pactat el compromís de posar en marxa eines que millorin el procés de convocatòria d'oposicions per a diplomats d'infermeria i per a infermeres especialistes en obstétrico-gingecològica. En un comunicat, el col·lectiu d'infermeria ha explicat que l'ICS s'ha compromès a habilitar un espai de preguntes freqüents i informació detallada de tot el procés que ajudin a superar el ''malestar'' que havien manifestat moltes infermeres, i en alguns casos, s'havia traduït en demandes d'informació per a impugnar les oposicions a títol individual.
L'Institut Català de la Salut convoca 340 llocs de treball per primera vegada des de 2010
Més de 10.000 persones ja s'han inscrit a la convocatòria d'oposicions
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de novembre de 2015 a les 21:41
Et pot interessar
-
Societat
Quatre morts en estavellar-se una avioneta als Pirineus
-
Societat
Cinc poemes ideals per recitar en família aquest Nadal
-
Societat
La nova llei antitabac avança entre bastidors: què pot implicar i a qui pot afectar?
-
Societat
Fi a l'operació retorn del pont de la Puríssima després d'hores de cues quilòmetriques
-
Societat
Així és la casa catalana dels tretze pessebres i les 200 figures
-
Societat
«Succession» a l'arquebisbat de Barcelona: la travessa dels noms per rellevar Juan José Omella
