Aquesta iniciativa contempla tot un seguit d’actuacions transversals que responen a diferents àmbits que van des de l’economia, la cultura i l’habitatge fins a la transformació urbanística de la via.
La transformació integral de la Rambla és un procés de llarg recorregut. S’ha dissenyat un paquet de mesures que es comencen a aplicar de manera immediata i que es combinen amb d’altres, com la reurbanització del passeig, que s’estan treballant des de fa temps i continuen avançant.
Els objectius d’aquesta estratègia per incidir en els usos i dinàmiques del passeig són la dinamització urgent del passeig per a la seva reactivació en clau cultural i comercial, la diversificació necessària tant de l’activitat econòmica com per potenciar l’ús d’habitatge permanent, i la millora en manteniment i mobilitat per guanyar qualitat i confort respecte el seu estat actual.
La primera conseqüència que tindrà l'aprovació inicial de la reforma és la retirada dels quioscos dels antics ocellaires. La futura Rambla redueix l’espai destinat al vehicle i en dona més al vianant. La nova secció rodada és contínua i regular al llarg de tot el passeig, amb un sol carril de circulació per banda de 3,5 metres d’amplada que garanteix el pas de les línies d’autobús, vehicles de servei i l’accés dels veïns de l’entorn.
La disminució de l’amplada de circulació permet repartir l’espai sobrer a les voreres laterals, per a facilitar el passeig i el gaudi de les persones, davant de les botigues i establiments de la Rambla. El tram central també creixerà lleugerament per tots dos costats per millorar l’espai dels vianants i les condicions de vida dels arbres, ampliant els seus escocells.
Els objectius d’aquesta estratègia per incidir en els usos i dinàmiques del passeig són la dinamització urgent del passeig per a la seva reactivació en clau cultural i comercial, la diversificació necessària tant de l’activitat econòmica com per potenciar l’ús d’habitatge permanent, i la millora en manteniment i mobilitat per guanyar qualitat i confort respecte el seu estat actual.
La primera conseqüència que tindrà l'aprovació inicial de la reforma és la retirada dels quioscos dels antics ocellaires. La futura Rambla redueix l’espai destinat al vehicle i en dona més al vianant. La nova secció rodada és contínua i regular al llarg de tot el passeig, amb un sol carril de circulació per banda de 3,5 metres d’amplada que garanteix el pas de les línies d’autobús, vehicles de servei i l’accés dels veïns de l’entorn.
La disminució de l’amplada de circulació permet repartir l’espai sobrer a les voreres laterals, per a facilitar el passeig i el gaudi de les persones, davant de les botigues i establiments de la Rambla. El tram central també creixerà lleugerament per tots dos costats per millorar l’espai dels vianants i les condicions de vida dels arbres, ampliant els seus escocells.