A hores d'ara, deveu estar a punt de començar a dinar. I en un dia com avui, dia de Reis, segur que una de les coses que us ve més de gust, a banda d'obrir els preuats regals, és menjar-vos el tortell de Reis. Què tocarà, rei o fava? O res? En el cas en què us toqui la fava i, sense voler, us l'empasseu, això és el que és important que tingueu en compte.
[noticiadiari]2/250989[/noticiadiari]
És probable que quan notem una certa resistència en engolir el tros de tortell. Potser en aquest moment patim una mica, però estigueu tranquils i tranquil·les. Segons l'especialista en nutrició de La Vanguardia, Aitor Sánchez, empassar-se una fava no representa cap perill per a la nostra salut, més enllà, és clar, de casos evidents, com ara si ens ennueguem o tenim al·lèrgia als llegums.
Sánchez explica que la fava del pastís és simplement la llavors d'un llegum dessecat. Per tant, empassar-nos-la és el mateix que menjar un cigró o una llentia seca. Tal com ell detalla, si ens l'empassem sencera i sense intentar mastegar-la, el més probable és que l'acabem traient hores més tard sense digerir, ja que els llegums secs no són assimilables.
[noticiadiari]2/251012[/noticiadiari]
En canvi, si no només ens mengéssim un tros, sinó algun més, sí que podríem tenir una dificultat digestiva més seriosa fruit d'una mala absorció, però la fava del tortell de Reis és una de sola, per la qual cosa parlem d'una quantitat molt petita i a més a més no la menjarem sola: segurament abans haurem fet tot un àpat.
En qualsevol cas, el que sí que recomana l'expert és anar amb cura amb les criatures de la casa. Si sabem que en menjaran, l'aconsellable és revisar abans el contingut del tortell per evitar que puguin empassar-se una peça o bé els típics trossos de plàstic en els quals a vegades venen embolicades.
[plantillavirals]
M'he empassat sense voler la fava del tortell de Reis: què fer?
Societat
Un especialista en nutrició aporta consells per casos en què es produeixi una mala absorció i també un seguit de recomanacions per a les criatures
ARA A PORTADA
-
Societat Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona David Cobo | Ànnia Monreal
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
06 de gener de 2023 a
les 13:25
Et pot interessar
-
Societat
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Societat
El papa Lleó XIV reclama «solucions de pau, estabilitat i justícia» per la crisi de Ceuta
-
Societat
Estabilitzat un incendi de vegetació agrícola a l'Anoia
-
Societat
La ronda de Dalt tindrà des de dilluns un carril tallat per sentit entre les sortides 5 i 6
-
Societat
Un gimnàs a l'aire lliure davant el mar: «Fem esport i comunitat tot i la calor»
-
Societat
Brussel·les dona suport a Espanya: «La resposta europea ha de ser decidida, ràpida i unitària»
