Mor als 89 anys el premi Pulitzer Cormac McCarthy, icona dels Estats Units

Novel·lista reconegut arreu, va explorar en les seves novel·les els mons ombrívols de violència i marginats

  • Cormac McCarthy, en imatge d'arxiu -
Publicat el 13 de juny de 2023 a les 20:06
L'escriptor estatunidenc i guanyador d'un premi Pulitzer Cormac McCarthy ha mort aquest dimarts als 89 anys a la seva casa de Santa Fe (Nou Mèxic), segons ha lamentat a través de les xarxes socials el seu company de professió Stephen King. "Cormac McCarthy, potser el millor novel·lista estatunidenc del meu temps, ha mort als 89 anys. Estava ple d'experiència i va crear un excel·lent obra. Lamento la seva defunció", ha escrit King.

Les novel·les de l'escriptor estatunidenc, que exploren un món ombrívol de violència i marginats, han rebut diversos premis literaris, inclòs el Premi del Cercle Nacional de Crítics del Llibre. Les seves obres adaptades al cinema inclouen, entre d'altres, No és país per a vells, pel·lícula que va rebre quatre premis de l'Acadèmia, inclòs el premi a la Millor Pel·lícula, que va ser portada a la pantalla pels germans Coen i amb la qual Javier Bardem va guanyar l'Oscar a millor actor de repartiment.

Amb La Carretera (2006), Cormac McCarthy també va ser guardonat amb el Pulitzer de ficció i amb Tots els bells cavalls (1992), un western reflexiu, es va endur el Premi Nacional del Llibre.