L'escriptor estatunidenc i guanyador d'un premi Pulitzer Cormac McCarthy ha mort aquest dimarts als 89 anys a la seva casa de Santa Fe (Nou Mèxic), segons ha lamentat a través de les xarxes socials el seu company de professió Stephen King. "Cormac McCarthy, potser el millor novel·lista estatunidenc del meu temps, ha mort als 89 anys. Estava ple d'experiència i va crear un excel·lent obra. Lamento la seva defunció", ha escrit King.
Les novel·les de l'escriptor estatunidenc, que exploren un món ombrívol de violència i marginats, han rebut diversos premis literaris, inclòs el Premi del Cercle Nacional de Crítics del Llibre. Les seves obres adaptades al cinema inclouen, entre d'altres, No és país per a vells, pel·lícula que va rebre quatre premis de l'Acadèmia, inclòs el premi a la Millor Pel·lícula, que va ser portada a la pantalla pels germans Coen i amb la qual Javier Bardem va guanyar l'Oscar a millor actor de repartiment.
Amb La Carretera (2006), Cormac McCarthy també va ser guardonat amb el Pulitzer de ficció i amb Tots els bells cavalls (1992), un western reflexiu, es va endur el Premi Nacional del Llibre.
Mor als 89 anys el premi Pulitzer Cormac McCarthy, icona dels Estats Units
Novel·lista reconegut arreu, va explorar en les seves novel·les els mons ombrívols de violència i marginats
- Cormac McCarthy, en imatge d'arxiu -
- EP
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de juny de 2023 a
les 20:06
Et pot interessar
-
Societat
«Bon dia i bona hora» i el relleu d’Omella quan sigui l’hora
-
Societat
Cantada d'«Els Segadors» als peus de la Sagrada Família l'endemà de l'expulsió dels cantaires
-
Societat
Un dels cantants de la vetlla del Papa a l'Estadi Olímpic, detingut per agressió sexual
-
Societat
Els reptes de l'espai públic metropolità: l'AMB inaugura una exposició sobre el futur de les ciutats
-
Societat
Talls al Trambesòs: les línies T4, T5 i T6 patiran afectacions entre juliol i setembre
-
Societat
Les xifres de l'ús de pistoles a Catalunya: 14 morts i 46 ferits en un any i mig
