El pilot d'un ultralleuger ha mort aquest dissabte al matí en estavellar-se a tocar de l'aeròdrom de Gurb (Osona). Segons han informat els Bombers de la Generalitat, un testimoni ha trucat al 112 a les 10.03 hores, quan ha assegurat que l'ultralleuger s'hauria estavellat just després d'enlairar-se del conegut popularment com a camp de vol de la Polleda.
Segons ha confirmat a l'ACN el president de l'aeròdrom de Gurb, Josep Dalmau, l'aparell que conduïa la víctima, de 64 anys i veí de la població, s'ha estimbat poc després d'enlairar-se. "S'ha aixecat amb normalitat però, de cop, ha fet una maniobra estranya i ha caigut en vertical. Li deu haver passat alguna cosa", ha detallat Dalmau.
L'ultralleuger s'ha precipitat en un camp molt proper, al nord de la pista i a escassos metres del veïnat de les Fonts de Palau. Tres dotacions terrestres i l'helicòpter dels Bombers s'han desplaçat a la zona, però no han pogut fer res per salvar la vida del pilot.
Protecció Civil inicialment ha activat el Pla Aerocat en alerta però, després de la confirmació de la mort de pilot, l'ha rebaixat a prealerta. No hi ha hagut més víctimes ni danys materials.
La víctima ja havia patit un altre accident
Segons ha explicat el president de l'aeròdrom de Gurb, Josep Dalmau, la víctima era un soci històric de la instal·lació. "El coneixia des de que tenia tretze anys i a més era mecànic d'aviació, per la qual cosa dubto que hagi tingut un problema amb l'aparell que no hagi pogut resoldre", ha comentat Dalmau que ha considerat que "més aviat sembla com si hagués perdut el coneixement per alguna raó", ha lamentat.
El president de l'aeròdrom també ha explicat que la víctima ja havia patit un accident amb una altra avioneta fa catorze anys. "En aquella ocasió va patir una afectació a l'esquena que el va deixar en cadira de rodes". Amb tot, ha assegurat que després d'estar un temps sense tornar a pilotar, va decidir reprendre l'activitat i mai fins ara havia tingut cap altre problema. "Va aconseguir els permisos d'aviació que fan falta i va tornar a volar", ha indicat Dalmau.
Mor el pilot d'un ultralleuger en un accident a l'aeròdrom de Gurb, a Osona
Societat
L'aparell que conduïa la víctima, de 64 anys i veí de la població, s'ha estimbat poc després d'enlairar-se
ARA A PORTADA
-
Política El repartiment de menors de Ceuta tensa l'aliança renovada de PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política El PP es desmarca de Vox i anirà a la Comissió Sectorial d'Infància per tractar la situació dels menors a Ceuta ACN
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Com s'ho haurà de fer Salvador Illa si el PP i Vox arriben a la Moncloa? Bernat Surroca Albet
Publicat el
20 de maig de 2017 a
les 12:41
Et pot interessar
-
Societat
Estabilitzat l’incendi forestal de Tírig després de tres dies actiu
-
Societat
El diari esportiu Relevo es refunda gràcies a una empresa que fomenta el sector del joc
-
Societat
Ordenen la retirada de sis models d'ulleres per veure l'eclipsi solar total
-
Societat
Barcelona culmina la reurbanització del carrer de Balmes amb més espai per als vianants
-
Societat
L’ICGC redueix de cinc metres a pocs centímetres el marge d’error del posicionament per satèl·lit
-
Societat
Un home dispara a l'aire després d'una discussió a l'Hospitalet de Llobregat
