Rècord de passatgers als FGC el 2024

El servei Barcelona-Vallès frega els 69 milions de viatges i el Llobregat-Anoia supera els 28 milions

Un tren de FGC en una estació de la línia Barcelona-Vallès
Un tren de FGC en una estació de la línia Barcelona-Vallès | FGC
Redacció
15 de gener de 2025, 11:02

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha batut el 2024 el seu rècord anual de demanda, amb un total de 97,4 milions de viatges a les línies metropolitanes. La xifra suposa un augment del 7,2% respecte al 2023, i supera en un 7% l’últim rècord, que era de l’any previ a la pandèmia, el 2019, quan es van fer 91 milions de viatges.

La puntualitat en el servei, que es registra a partir de retards de més de tres minuts, s’ha mantingut el 2024 prop del 99%. El president de FGC, Carles Ruiz, ha destacat que les dades són “molt bones” perquè es torna a créixer “a totes les línies i també pràcticament a totes les estacions”. Segons ha apuntat, el rècord de demanda motiva l’empresa pública a “continuar treballant cada dia per oferir una opció de transport públic fiable, segur i de qualitat per tal de fomentar que cada cop més gent deixi el cotxe a casa”. 

Els FGC amb dades 

  • L’any 2024 a la línia Barcelona-Vallès s’han registrat prop de 68,8 milions de viatges, un 6% més que el 2023 i un 3,8% més que l’any 2019. En alguns municipis de la línia, l’increment de la demanda respecte al 2023 ha estat superior a la mitjana, com Sabadell (18,5%), Terrassa (15,3%), Sant Quirze del Vallès (10,8%) i Rubí (9,2%). En comparació amb el 2019, Sabadell i Terrassa són les ciutats on ha crescut més la demanda, un 40,4% i un 27%, respectivament.
  • La línia Llobregat-Anoia, ha registrat 28,6 milions de viatges, un 10,2% més que el 2023 i un 15,8% més que l’any abans de la pandèmia. Els municipis amb augments més destacats han estat Cornellà de Llobregat (13,3%), Sant Andreu de la Barca (10,4%), Martorell (22,8%), Olesa de Montserrat (14,2%), Monistrol de Montserrat (17,8%), Sant Vicenç de Castellet (43,5%), Manresa (20,8%), Masquefa (35,2%), Piera (19,3%) i Igualada (13,5%). En comparació amb el 2019, els increments més significatius s’han produït en estacions com Sant Vicenç dels Horts (41,6%), Castellbisbal (64,3%), Martorell (55,2%), Abrera (56,3%), Piera (49,6%) i Capellades (75,6%).
  • Pel que fa a la línia Lleida-La Pobla de Segur, ja fa tres anys que registra rècords de demanda. El 2024 s’ha tancat amb més de 446.000 viatgers, un 19,8% més que el 2023. De fet, la demanda del 2024 és un 77% més alta que la del 2019 i, a més, multiplica per 6 la demanda que hi havia a la línia l’any 2015 (74.603 viatges), l’any abans que Ferrocarrils n’assumís el servei.