Rússia ha destruït l'avió més gran del món, l'AN225 "Mriya" ucraïnès, durant l'atac aeri que ha efectuat sobre l'aeroport de Gostomel, prop de Kíev, tal com ha informat el ministre d'Afers Exteriors ucraïnès.
Al seu compte de Twitter, ha assegurat que "Potser Rússia ha destruït el nostre somni - la traducció de Mriya en ucraïnès -, però mai podran destruir el nostre somni d'un Estat fort, lliure i democràtic europeu. Vencerem!"
Segons ha informat la BBC, l'avió tenia previst sortir el 24 de febrer, però els vols estaven bloquejats, i ha durat tres dies fins que ha estat destruït.
L'avió ha quedat completament calcinat, i es calcula que es trigarà més de cinc anys en recuperar-lo, amb un cost de 3.000 milions de dòlars. Yurii Gusev, director de l'empresa estatal d'infraestructures i transport, ha declarat que vol que sigui la Federació russa qui assumeixi aquest cost.
[plantillaucraina]
Rússia destrueix l'avió més gran del món en l'atac a l'aeroport de Gostomel
L'ANN-225 era batejat com a "Mriya", que vol dir "somni" en ucraïnès
- L'ANN-225 era l'avió més gran del món | EP -
- | EP
ARA A PORTADA
-
-
«Els diners del nou finançament no aniran a abaixar impostos» Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
-
Sánchez vaticina que totes les autonomies abraçaran el nou finançament i demana «responsabilitat» a tots els partits Redacció
-
El PP carrega contra el finançament Sánchez-Junqueras amb una alternativa «per a tots els espanyols» Redacció
Publicat el 27 de febrer de 2022 a les 18:40
Actualitzat el 15 de gener de 2024 a les 16:48
Et pot interessar
-
Societat
Mor una persona per una allau a Benasc, Osca
-
Societat
L'herència que ningú vol deixar: «Saber que ens queda temps juntes em fa feliç»
-
Societat
La crisi de l’habitatge, al teatre: «Barcelona lluita entre els poderosos i els veïns»
-
Societat
El carrer de Barcelona que molts pronuncien i escriuen malament: no va amb accent
-
Societat
La Generalitat incorpora 5.500 pisos al parc públic de lloguer en cinc anys
-
Societat
Milers de famílies, pendents de les conseqüències de la fi d'un conveni històric entre Endesa i la Generalitat
