El director del Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, confia que les festes d'aquest cap de setmana, per la fi de l'estat d'alarma i del toc de queda, causin un "pic puntual" de contagis per coronavirus, tot i que no descarta que es pugui desencadenar una "quarta onada" com a conseqüència de les celebracions sense mascareta ni distància.
"Fins fa dos dies hauria dit que podíem esperar que continués la tendència descendent dels últims 10-12 dies, que teníem l'oportunitat important de no tenir una quarta onada, però ara per ara no ho sé, ni jo ni ningú a Espanya pot saber quantes persones tornaran a ingressar a les UCI", ha advertit aquest dilluns en roda de premsa.
Simón s'ha mostrat "no enfadat però sí decebut" en veure les imatges del cap de setmana en què grups de persones celebraven la relaxació de les restriccions sense complir les recomanacions sanitàries. "Com a país en sortirem millors, però no vol dir que tothom. Sempre hi ha gent que no pertany al grup dels assenyats", ha expressat, i ha reconegut que no ha estat "capaç de transmetre el missatge a la població, ni als mitjans de comunicació ni als polítics".
Simón no descarta una quarta onada per les festes del cap de setmana: «Estic decebut»
El director del Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències Sanitàries confia que les celebracions només causin un "pic puntual" dels contagis

- Celebracions espontànies per la fi de l'estat d'alarma i el toc de queda. -
- ACN
Ara a portada
Publicat el 10 de maig de 2021 a les 17:43
Et pot interessar
-
Societat El taxista agredit per un motorista a Barcelona va morir per un cop de cap contra el terra
-
Societat Una mestra interina reclama 65.000 euros per no haver-se pogut estabilitzar després de 18 anys
-
Societat Troben part d'un vaixell de fa cinc segles en unes obres a Barcelona
-
Societat UGT reclama que es prohibeixin les bonificacions de les multes per accident laboral mortal