José Emilio Suárez Trashorras, l'exminer condemnat a més de 34.000 anys de presó -dels quals haurà de complir un mínim de 40- per haver estat el facilitador dels explosius que es van emprar en l'atemptat de l'11-M a Madrid ha demanat l'eutanàsia. Ho ha fet per denunciar la "manca de tractament mèdic i psicològic" al Centre Penitenciari d'Astúries, segons ha informat El Comercio.
Trashorras vol "morir dignament", ja que considera que la vida a presó i la "desatenció" tot i tenir una malaltia mental diagnosticada no és digna. Si bé, el mitjà mencionat afirma que el metge de la presó, Julio Bobes, l'ha atès en nombroses ocasions. Sigui com sigui, l'intern es vol valdre de la llei orgànica 3/2021, en vigor des del juny d'aquell any, però aquesta només contempla l'eutanàsia per a persones amb un "patiment intolerable a causa d'una malaltia terminal o irreversible amb limitacions físiques".
[noticiadiari]2/260347[/noticiadiari]
L'11 de març de 2004, l'organització terrorista islamista Al-Qaida va provocar una sèrie de 10 explosions simultànies a la xarxa de trens de rodalies de Renfe a Madrid, que es va cobrar la vida de 191 persones i va causar al voltant de 1.700 ferits. Tot, en el que és l'atemptat més cruent de la història de l'estat espanyol.
[plantillavirals]
Trashorras, el facilitador dels explosius de l'atemptat de l'11-M, demana l'eutanàsia a presó
L'exminer de 47 anys denuncia que no rep l'atenció mèdica i psicològica suficient
- José Emilio Suárez Trashorras, durant el judici -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de març de 2024 a les 13:20
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest dijous 30 d'octubre de 2025: núvols arreu i pluja a tres comarques
-
Societat
Almenys 69 persones sense llar han mort aquest any a Barcelona, segons la Fundació Arrels
-
Societat
L'Hospitalet també eliminarà tots els pisos turístics: cinquè municipi metropolità a prohibir-los
-
Societat
Nou rumb a la Mina amb els reallotjaments del bloc Venus i un pla 2030 per al barri
-
Societat
La Unió Europea assegura que continuarà donant suport a la reconstrucció al País Valencià un any després de la dana
-
Societat
Els treballadors del metall col·lapsen les entrades de Barcelona el primer dia de vaga
