Un 10,4% dels alumnes catalans va patir assetjament escolar durant el curs 2011-2012 segons dades aportades aquest dimarts per la sotsdirectora d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa del Departament d'Ensenyament, Gené Gordó, durant la jornada 'La gestió del 'bullying' als centres educatius' organitzada per ESADE. Gordó ha destacat que l'assetjament escolar ha disminuït en els últims 11 anys ja que el curs 2000-2001 un 13,2% dels alumnes va patir aquesta problemàtica segons una enquesta. La sotsdirectora també ha informat que el 26% de l'alumnat possibilita la reproducció d'aquest problema, que només el 29% dels estudiants catalans ho expliquen a les famílies i el 22% al professorat.
Durant la seva intervenció, la sotsdirectora també ha volgut destacat que el 'bullying' és una problemàtica que afecta sobretot a la víctima però també a l'agressor, als espectadors i al mateix centre escolar on té lloc.
Així, es tracta d'una problemàtica que afecta per igual a tot tipus de centre i tant a nois com a noies. De fet, un 54% dels alumnes considera que aquesta pràctica es dóna a les seves escoles d'una forma elevada o molt elevada. Aquesta és una altra de les dades que Gordó ha aportat de l'enquesta realitzada conjuntament entre el Departament i els Mossos d'Esquadra.
Un de cada deu alumnes pateix assetjament escolar
Societat
El 'bullying' disminueix a Catalunya els últims anys segons indica el Departament d'Ensenyament
ARA A PORTADA
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El xoc d’un autocar contra la Diputació de Lleida deixa 44 ferits, cinc molt greus Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
-
Societat Acomiaden una treballadora d'un coworking de Barcelona per parlar en català Lluís Girona Boffi
Publicat el
28 d’octubre de 2014 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Societat
Mor una veïna de Cabrera d'Anoia en un xoc frontal amb un camió
-
Societat
Localitzen el cadàver d'una dona de 75 anys desapareguda a Sant Boi de Llobregat
-
Societat
L'AMIC denuncia el «retard» per respondre a les sol·licituds de la regularització de migrants
-
Societat
Detenen dos menors per fer tocaments a dues noies en una piscina municipal a l'Hospitalet
-
Societat
David Bondia s'imposa a Gemma Calvet i revalida el càrrec com a Síndic de Barcelona
-
Societat
Continuen les obres del tramvia: talls a les línies T4, T5 i T6 durant tot l'estiu
