Un home de 60 anys se suïcida a l'Hospitalet abans que el desnonin

Societat

Els Mossos han trobat el cadàver en un habitatge sense signes de violència, i el diari 'El Món' apunta que va deixar una nota explicant que no podia fer front al desallotjament previst a casa seva

Publicat el 30 de setembre de 2026 a les 17:30
Actualitzat el 30 de setembre de 2026 a les 18:16

Els Mossos d'Esquadra han trobat aquest migdia el cadàver d'un home de 60 anys al barri de la Florida, a l'Hospitalet de Llobregat. Segons explica el diari El Món, fonts de les investigació detallen que l'home hauria deixat una nota en què explicava que se suïcidava perquè no podia fer front al desnonament previst a casa seva. El cas es coneix 10 dies més tard que el teixit veïnal del barri de Santa Eulàlia de la mateixa ciutat expliquessin el suïcidi d'una altra dona, l'Olga, després d'haver estat desnonada. Això, en plena crisi social de l'habitatge, suma un nou cas de les pitjors conseqüències de les dificultats per sostenir una llar digna.

Fonts oficials dels Mossos detallen han confirmat a Nació la troballa de l'home mort. L'avís l'han rebut a les 12:50 i venia de part d'un amic que ha vist l'accés d'un habitatge obert a mitges. S'ha avisat al 112 i s'ha trobat que l'home ja era mort. En el mateix sentit, s'ha detallat que no hi ha signes de violència i que s'assumeix que es tracta d'un suïcidi. La informació del diari El Món, a més, afegeix context i detalla l'existència d'un escrit explicant el motiu del suïcidi.

La relació entre els desnonaments i el suïcidi fa temps que s'assenyalen, i els experts detallen que la pèrdua de l'habitatge és un "factor estressant" davant situacions de mala salut mental. En el cas de la ciutat de Barcelona, s'han començat a registrar les dades de risc de suïcidi entre les famílies que pateixen processos de desnonament i, per exemple, l'any passat es van detectar fins a 124 casos, tal com va avançar aquest diari. Aquesta situació acompanya una evidència que s'ha anat investigant els darrers anys, també, i que resol que la inseguretat residencial empitjora la salut mental -i la física- de la població.

Escull Nació com la teva font preferida de Google