Un jove algerià de 16 anys ha passat 18 dies al Centre d'Internament d'Estrangers (CIE) de la Zona Franca de Barcelona fins que les proves han confirmat la seva minoria d'edat, segons han explicat a Europa Press fonts policials després que ho avancés la cadena SER.
Un informe de la Fiscalia assegurava que el menor, que va arribar l'octubre en pastera a Almeria, havia declarat que era major d'edat tot i que ell sosté que no va dir res, sinó que va ser la policia qui ho va donar per fet.
Des del 4 de novembre
Fonts policials han explicat que el jove va entrar al CIE de la Zona Franca el divendres 4 de novembre, però que no va ser fins passats diversos dies quan va assegurar que era menor d'edat. Va ser la pròpia direcció del CIE qui, una vegada el jove va assegurar que era menor, va fer les gestions oportunes perquè fes la prova que finalment va autoritzar un jutge de guàrdia de Barcelona.
Aquestes proves van concloure que el jove algerià era menor d'edat de manera que va abandonar el CIE el dilluns 21 de novembre per ser acollit en un centre gestionat per la direcció general d'Atenció a la Infància i Adolescència (Dgaia) de la Generalitat.
Un menor passa 18 dies tancat il·legalment al CIE de Barcelona
Un informe de la Fiscalia assenyalava que el noi havia declarat que era major d'edat, però ell ho nega | Actualment està acollit en un centre gestionat per la Generalitat
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de novembre de 2016 a les 19:03
Et pot interessar
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa
-
Societat Les carreteres catalanes acumulen vint quilòmetres de retencions en l'operació sortida pel pont
-
Societat El cognom en perill d'extinció: el tenen 64 persones i només està viu a la demarcació de Barcelona
-
Societat El temps del cap de setmana del 7 i 8 de juny: cel assolellat i temperatures estiuenques
-
Societat Evacuats els 70 passatgers d'un tren avariat dins d'un túnel a Sitges
-
Societat Dos camions accidentats compliquen la circulació a l'AP-7 en l'operació sortida del pont