Un pub de Lleida va prohibir l'entrada el passat divendres a 14 joves amb síndrome de Down que estaven de festa amb els seus monitors. Es tracta del local Fissure, ubicat a la Zona Alta, al carrer Alfred Perenya. Segons explica l'entitat Down Lleida i s'ha denunciat aquest dissabte per les xarxes socials, els joves ja van ser vetats la setmana passada pels propietaris del local, que van al·legar que hi havia una festa privada.
Aquest mateix argument van fer anar el passat divendres, si bé un dels monitors va entrar sense problemes al local. Davant d'aquest fet, els joves van voler entrar, una acció que va ser impedida novament pels responsables de Fissure, que "de males maneres", van vetar l'entrada, segons explica un tècnic del grup a Segre.
El grup va demanar el full de reclamacions, que va ser negat pels propietaris del local, alhora que van avisar els Mossos d'Esquadra. Tot i això, tampoc van aconseguir entrar al local. L'entitat té previst portar el cas a Fiscalia per vulnerar el dret a les persones amb discapacitats intel·lectuals.
El pub diu que és una decisió empresarial
Des del pub s'assegura que la decisió de no deixar entrar persones amb síndrome de Down es va prendre mesos enrere ja que s'havia comprovat que alguns clients marxaven al veure'ls, motiu pel qual havia baixat la facturació de l'empresa. Malgrat això, els propietaris del local han demanat perdó a l'entitat.
Un pub de Lleida prohibeix l'entrada a joves amb síndrome de Down per una «decisió empresarial»
L'entitat Down Lleida portarà el cas a Fiscalia | Els nois van ser vetats dues vegades en una setmana
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’abril de 2017 a les 08:47
Et pot interessar
-
Societat Un apicultor utilitza les seves abelles per atacar una patrulla de Mossos
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa
-
Societat Sense congestions a les carretes amb l'operació sortida del pont pràcticament completada
-
Societat El cognom en perill d'extinció: el tenen 64 persones i només està viu a la demarcació de Barcelona
-
Societat El temps del cap de setmana del 7 i 8 de juny: cel assolellat i temperatures estiuenques
-
Societat Evacuats els 70 passatgers d'un tren avariat dins d'un túnel a Sitges