El Departament de Territori, a través de l'operadora Sagalés, ha comprat tres autobusos 100% elèctrics per a prestar el servei de la línia 330, que uneix Mollet del Vallès, Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Granollers. Els tres vehicles substituiran els dos autobusos dièsel que actualment fan aquest recorregut, amb la qual cosa la línia passarà a ser elèctrica.
Els nous busos han tingut un cost d'1.650.000 euros, suposaran un estalvi de 330 tones anuals de CO2 i estaran operatius a partir del 25 de març. "Aquesta compra és una aposta clara pel transport públic per carretera amb un doble vessant: la descarbonització de la mobilitat i l'increment de l'oferta", ha apuntat la consellera Capella.
De fet, el servei de la línia 330 passarà a disposar de 28 expedicions per sentit en dies feiners, 8 més que actualment. "Millorem el servei d'autobús interurbà amb la qualitat dels vehicles, la capacitat de viatges, la reducció de la contaminació, la comoditat, la seguretat i l'accessibilitat", ha enumerat la titular de Territori.
Capella també ha lamentat la no aprovació dels pressupostos per al 2024. "Malauradament, ha comportat una pèrdua de 154,2 milions d'euros de la despesa prevista en transport públic i, per tant, hi ha polítiques que enguany no es podran dur a terme", ha volgut deixar clar.
[impacte]
Una línia de bus interurbà del Vallès serà 100% elèctrica
Territori compra tres vehicles nous amb l'objectiu de "descarbonitzar la mobilitat i incrementar l'oferta" entre Mollet i Granollers

- La consellera Ester Capella, a bord d'un dels nous busos elèctrics de Sagalés -
- Departament de Territori
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de març de 2024 a les 14:29
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dilluns 25 d'agost: núvols a tot el país i pluges
-
Societat Alerta per una ciberestafa en què simulen que Lidl t'ofereix un premi
-
Societat Mor una dona per les ferides de l'hèlix d'un vaixell a Xàbia
-
Societat El crit de les pregoneres de la Festa Major de Sants contra la inacció política
-
Societat Els usuaris de l'R3 temen de cara al setembre: «No són problemes tècnics, són negligències»
-
Societat Es recuperen les freqüències a les línies R2Sud, R13, R14, R15, R16 i R17