La Plataforma per la Llengua ha intervingut en un cas de discriminació lingüística a Montmeló (Vallès Oriental). Una cartera de Correus va intentar obligar una dona a donar les seves dades en castellà, però ella s'hi va negar i va dir-li que té el dret de fer servir el català. Per afavorir la comprensió va oferir fer gestos i remarcar la dicció.
La treballadora de l'empresa postal va negar-se a escoltar les xifres del DNI de la dona si no era en castellà, i fins i tot va advertir-li que no li lliuraria la carta si continuava parlant en català. "Estic farta de gent com tu!", va dir la cartera; va titllar la veïna de "dictadora" i li va agafar la carta de les mans.
La dona es va posar en contacte amb la Plataforma per la Llengua i per la intermediació de l'entitat, la cartera va acudir al seu domicili per demanar-li disculpes. Va reconèixer que no faltar al respecte una persona per parlar la seva llengua. La veïna i l'entitat han denunciat els fets i han sol·licitat a l'empresa pública que es comprometi a garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants.
Una treballadora de Correus insulta una clienta per parlar en català
Plataforma per la Llengua exigeix a la companyia pública que garanteixi els drets lingüístics dels catalanoparlants
- Oficina de Correus de Cornellà -
- Carlo Baglietto
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de març de 2021 a
les 19:35
Et pot interessar
-
Societat
Enxampen un taxi sense llicència ni assegurança, ITV caducada i el conductor dona positiu en drogues
-
Societat
«La llum neix del dolor»
-
Societat
Ferrocarrils crea un passaport amb descomptes per viatjar amb trens turístics de Catalunya
-
Societat
Els Mossos detenen 87 persones amb gairebé 300 antecedents acumulats en un dispositiu a Barcelona
-
Societat
Eix Transversal Ferroviari: d'un país de corones a una Catalunya d'eixos
-
Societat
Nova incidència a l'R3 entre la Garriga i Centelles: el tram que es va restablir després de 50 dies
