La Plataforma per la Llengua ha intervingut en un cas de discriminació lingüística a Montmeló (Vallès Oriental). Una cartera de Correus va intentar obligar una dona a donar les seves dades en castellà, però ella s'hi va negar i va dir-li que té el dret de fer servir el català. Per afavorir la comprensió va oferir fer gestos i remarcar la dicció.
La treballadora de l'empresa postal va negar-se a escoltar les xifres del DNI de la dona si no era en castellà, i fins i tot va advertir-li que no li lliuraria la carta si continuava parlant en català. "Estic farta de gent com tu!", va dir la cartera; va titllar la veïna de "dictadora" i li va agafar la carta de les mans.
La dona es va posar en contacte amb la Plataforma per la Llengua i per la intermediació de l'entitat, la cartera va acudir al seu domicili per demanar-li disculpes. Va reconèixer que no faltar al respecte una persona per parlar la seva llengua. La veïna i l'entitat han denunciat els fets i han sol·licitat a l'empresa pública que es comprometi a garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants.
Una treballadora de Correus insulta una clienta per parlar en català
Societat
Plataforma per la Llengua exigeix a la companyia pública que garanteixi els drets lingüístics dels catalanoparlants
- Oficina de Correus de Cornellà -
- Carlo Baglietto
ARA A PORTADA
-
Política La Generalitat es personarà com a acusació en els aldarulls de Barcelona Bernat Surroca Albet
-
Política La Moncloa acusa Feijóo de «fomentar l'odi» per atribuir a Sánchez els aldarulls Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Nova convocatòria d'aldarulls a Barcelona: crida per aprofitar les disfresses de Halloween Natàlia Pinyol
-
-
Publicat el
19 de març de 2021 a
les 19:35
Et pot interessar
-
Societat
Telegram bloqueja un segon canal de Blocus que incentiva els aldarulls
-
Societat
Els metges van a la vaga indefinida i donen el tret de sortida al tren de la mobilització social
-
Societat
Uber Eats laboralitza els «riders» que encara eren autònoms
-
Societat
El Govern dilueix l'objectiu del 6% i planteja nous indicadors per millorar la inversió educativa
-
Societat El personal d'Urgències de l'Hospital del Mar anuncia una vaga independent a les portes de l'aturada general dels metges
-
Societat Roben en una joiera de Barcelona després d'encastar-hi un cotxe de matinada
