Una treballadora de Correus insulta una clienta per parlar en català

Plataforma per la Llengua exigeix a la companyia pública que garanteixi els drets lingüístics dels catalanoparlants

  • Oficina de Correus de Cornellà -
Publicat el 19 de març de 2021 a les 19:35
La Plataforma per la Llengua ha intervingut en un cas de discriminació lingüística a Montmeló (Vallès Oriental). Una cartera de Correus va intentar obligar una dona a donar les seves dades en castellà, però ella s'hi va negar i va dir-li que té el dret de fer servir el català. Per afavorir la comprensió va oferir fer gestos i remarcar la dicció.

La treballadora de l'empresa postal va negar-se a escoltar les xifres del DNI de la dona si no era en castellà, i fins i tot va advertir-li que no li lliuraria la carta si continuava parlant en català. "Estic farta de gent com tu!", va dir la cartera; va titllar la veïna de "dictadora" i li va agafar la carta de les mans.

La dona es va posar en contacte amb la Plataforma per la Llengua i per la intermediació de l'entitat, la cartera va acudir al seu domicili per demanar-li disculpes. Va reconèixer que no faltar al respecte una persona per parlar la seva llengua. La veïna i l'entitat han denunciat els fets i han sol·licitat a l'empresa pública que es comprometi a garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants.