Tragèdia a Terrassa: l'aiguat arrossega desenes d'ovelles a la riera

Bombers, vianants i pastors treuen alguns cadàvers que s'han pogut recuperar al terme municipal de Rubí

Publicat el 13 de juny de 2023 a les 18:29
Un ramat d'ovelles i cabres ha desaparegut riu avall per la riera de les Arenes arran de l'increment dels nivells d'aigua produïts pels forts xàfecs d'aquesta tarda a Terrassa. Desenes d'animals, que estaven pasturant a l'altura de Can Petit, han estat agafats desprevinguts i els ha arrossegat la rierada. Alguns, fins i tot, fins al terme municipal de Rubí, tal com han relatat diversos testimonis.

Tant els Bombers, com les persones que eren per la zona i diversos pastors han fet tot el possible per salvar els caps de bestiar que no han mort ofegats arribant a llençar-se a l'aigua per treure'ls. A hores d'ara encara es desconeix la magnitud de la tragèdia, però com tot ha anat tan de pressa es creu que pot ser acostar-se a les 300 vides perdudes. A banda i banda de la llera de la riera es podien veure animals que no han sobreviscut a l'aiguat

Segons la informació que ha transcendit, un dels ramats que s'ha vist emportat per l'aigua pertany a l'explotació familiar El Turó de les Nou Cabres, que alhora també és un projecte de ramaderia que engloba tant la producció de carn i formatges com la gestió forestal al Vallès Occidental. Habitualment, el ramat pastura dins de les localitats de Terrassa i Matadepera.

[plantillavirals]