Adobe i Microsoft podrien anar plegats contra Apple

Una reunió entre els màxims responsables de Microsoft i Apple dispara els rumors d'una possible compra d'Adobe

Publicat el 11 d’octubre de 2010 a les 06:38
Steve Ballmer, president de Microsoft, i Shantanu Narayen, el seu homòleg a Adobe Foto: Microsoft/Adobe

Steve Ballmer, president de Microsoft, i Shantanu Narayen, el seu homòleg a Adobe, han mantingut aquesta setmana una reunió on, tot i que no s'ha confirmat i desmentit cap opció, s'hauria tractat sobre una estratègia comú per afrontar l'augment de vendes d'Apple. A hores d'ara, la majoria de rumors apunten a una possible compra d'Adobe per part de Microsoft, però aquesta informació tampoc ha tingut cap confirmació per part dels implicats.

La posició de Microsoft vers Apple és clara: són competidors en un mateix terreny, i Apple ha estat més ràpid i ha tingut més èxit en els darrers temps. Però els de Redmond també saben que tots sols no poden iniciar campanyes, tot i la millora de la imatge que estan treballant des de no fa massa temps. És, precisament, una mica més de temps el què els falta.

Adobe, per part seva, té una guerra oberta contra Apple. Les disputes per si els dispositius mòbils de la companyia de la poma haurien de tenir Flash o no va acabar en un creuament de cartes obertes on el propi Steve Jobs no deixava en bona posició el programari d'Adobe i deia que no estava fet per un iPhone o un iPad, i que incorporar-los reduïria massa la bateria; mentre a Adobe, després de respondre, s'ho van prendre amb més humor.

Així doncs, una possible unió d'Adobe i Microsoft es convertiria de ben segur en un seriós competidor per Apple, i més quan els dispositius Android de Google, un altre dels actors seriosos en el camp dels telèfons mòbils, han començat a incloure Flash i Adobe AIR.