Cap dels consellers presents a Twitter s'ha passat al català

Dirigents de tots els partits, i els perfils de RCat i la CUP, utilitzen la interfície en castellà

Publicat el 10 de juliol de 2012 a les 12:00
Alguns dels usuaris de Twitter que tenen configurada la interfície en d'altres idiomes diferents al català.

La interfície de la xarxa social Twitter es troba disponible en català des de divendres de la setmana passada. La traducció va ser viscuda com un esdeveniment de primer nivell per a la comunitat tuitaire, i gairebé 20.000 internautes han decidit fer el canvi d'idioma. Però encara n'hi ha que continuen optant per tenir-lo configurat en d'altres llengües, com és el cas dels quatre consellers presents a Twitter: Joana Ortega, Ferran Mascarell, Lluís Recoder i Josep Lluís Cleries.

Segons la web http://twitterencatala.org/ , que permet consultar en quin idioma tenen la interfície els usuaris que segueixes habitualment, tant @lluisrecoder com @ferranmascarell i @joanaortega i continuen tenint configurat el Twitter en castellà, mentre que @jlcleries el té configurat en anglès.

D'altres dirigents polítics que no han fet el pas al Twitter en català i que continuen utilitzant la interfície en castellà són Carme Chacón (@carmechacon, PSC), Albert Rivera (@Albert_Rivera, C's), Dolors Camats (@dolorscamats, ICV), Jorge Fernández Díaz (@jorgefdezpp, PP), Xavier García Albiol (@AlbiolAlcalde_, PP), Àngel Ros (@angelrosdomingo, PSC), Ricard Gomà (@ricardgoma, ICV), Jordi Cañas (@jordi_canyas, C's), Rocío Martínez Sampere (@rociomsampere, PSC), Alberto Fernández Díaz (@albertofdezxbcn, PP), Joan Coscubiela (@jcoscu, ICV) Joan Ignasi Elena (@joanignasielena, PSC), Alícia Sánchez-Camacho (@AliciaSCamacho, PP), Héctor López Bofill (@lopezbofill, SI), Núria Marín (@nuriamarinlh, PSC) o Marina Geli (@marinageli, PSC), entre d'altres. Els que continuen tenint-la en anglès són Joan Tardà (@JoanTarda, ERC), Joan Herrera (@herrerajoan, ICV), Ernest Maragall (@ernestmaragall, PSC), Anna Arqué (@anna_arque, DC), Gerard Figueras (@gfigueras, CiU), Marta Rovira (@martarovira, ERC) i Raimon Obiols (@robiols, PSC), entre d'altres.

Les interfícies d'organitzacions polítiques com el PP Català (@PPCatalunya), Ciutadans (@Ciutadans_Cs), Reagrupament (@reagrupament), la CUP (@cupnacional) i Arran (@Arran_jovent) tampoc no estan configurades en català. Tots opten pel castellà, a excepció d'Arran, que té la interfície en anglès.

Des de la mateixa pàgina web es facilita un aplicatiu per animar cadascun d'aquests perfils a fer el pas cap al català.

Alguns dels usuaris de Twitter que sí que tenen configurada la interfície en català.