Google farà negoci amb les fotos dels usuaris de xarxes socials

Publicat el 17 d’agost de 2014 a les 09:04
Google ha comprat Jetpac, una empresa que fa guies urbanes amb fotos de xarxes socials.

El gegant informàtic Google ha formalitzat la compra de l'empresa nordamericana Jetpac, per un preu que no s'ha donat a conèixer. L'atractiu de Jetpac és que ha desenvolupat un avançat sistema informàtic que recull les fotos penjades a les xarxes socials -com Instagram, Facebook i Twitter-, les identifica i en reconeix la seva ubicació geogràfica. I després utilitza aquestes imatges per crear guies digitals de viatges o d'oci arreu del món sobre hàbits, curiositats i possiblitats d'oci que ofereix cada ciutat. 
 
Jetpac ha recaptat 2,4 milions de dòlars d'inversors de capital de risc, conscients del futur que té el seu sistema informàtic, un aliat de qualitat en l'avanç cap a l'anomenada web semàntica, un camp en què Google hi està molt interessat. Aquest concepte vol dir que internet és capaç d'interpretar les dades que hi circulen i oferir respostes de manera intel·ligent.
 
Jetpac ja va desenvolupar una curiosa utilitat que consistia a desenvolupar un mecanisme que identificava els somriures a la cara de les persones, la qual cosa va permetre fer una hipòtesi de com de feliç és la població de cada ciutat.