Que menjar fruita és bo per a la salut és una certesa. I que algunes fruites són bones aliades del nostre sistema digestiu, també. Qui més qui menys sap que menjar kiwi suavitza el trànsit intestinal gràcies al seu alt contingut en fibra. Ara bé, no és l'única fruita útil en aquest àmbit.
Les cireres tenen propietats lleugerament laxants, principalment gràcies a dos dels seus components: la fibra soluble i alguns compostos com el sorbitol i el xilitol, anomenats alcohols de sucre. Es tracta d'un grup de compostos químics baixos en calories que succeeixen de forma natural en alguns aliments, segons el portal Health.
A diferència del que passa amb el sucre corrent, l'intestí no absorbeix els alcohols de sucre i, en canvi, provoca que el cos hi hagi de destinar més aigua. Així, les deposicions es fan més toves i provoca la contracció dels músculs que s'encarreguen del trànsit intestinal.
D'altra banda, les cireres també contenen molta fibra soluble, un altre element que pot incrementar la velocitat del moviment de les deposicions. Tot i que no en té tanta com altres fruites, si se'n mengen suficients, la concentració de fibres és alta com perquè l'efecte sigui notable, especialment en combinació amb l'aigua i els alcohols de sucre.
La fruita aliada del trànsit intestinal (i no és el kiwi)
Alimentació
Les cireres són riques en fibra i alcohols de sucre, compostos que poden tenir un efecte laxant
ARA A PORTADA
-
Salut El magnesi «no és útil per a tothom»: els experts desmenteixen els beneficis que s'han fet virals Maria Fernanda Zeron Rugerio | Isabella Parilli Moser | Maria Izquierdo-Pulido
-
Escapades El poble amb l'estiu més fresc de Catalunya que enamora els visitants: «Un refugi contra la calor» Redacció
-
-
Alimentació Quant temps es pot guardar menjar al congelador sense risc? Sorprenent resposta d'un expert Redacció
-
Publicat el
19 de febrer de 2024 a
les 17:48
Actualitzat el
01 de juliol de 2024 a les
12:43
Et pot interessar
-
Alimentació
El pitjor aliment per al cos no és el sucre: «Tothom en menja i el té a la cuina»
-
Alimentació
La dieta que pot ajudar a viure més anys, segons un estudi: «El secret no és reduir les calories»
-
Alimentació
És millor menjar abans o després d'entrenar? El consell d'un cardiòleg
-
Alimentació
El truc del xef Jordi Cruz per pelar ous durs fàcilment: «Es tracta dels contrastos de temperatura»
-
Alimentació
Els tres tipus de persona que no haurien de menjar plàtans mai, segons la ciència
-
Alimentació
L'error que molta gent comet amb les amanides a l'estiu: «Arribes a la nit amb molta gana»
